Köpa glasögon?
Nu är det dags att köpa nya glasögon, men vilket butik är bäst enligt er? Där jag bor finns Synsam, Synoptik och
Vilken/vilka tycker ni är bäst?
Nu är det dags att köpa nya glasögon, men vilket butik är bäst enligt er? Där jag bor finns Synsam, Synoptik och
Frågar du mig så Specsavers, må dock vara partisk då jag jobbar där och tidigare varit på synsam som kund. ;) men favoritar denna , kan vara roligt att följa vad folk i allmänhet tycker...
Vilken som är bäst vet jag inte men själv går jag hos Synsam där jag bor. Det finns flera att välja på inom kommunen. Synsam ligger bäst till och ger bra service tycker jag. Köper även glasögonen till de två av mina tjejer som också har glasögon.
Mina senaste bågar är från Specsavers o jag är inte alls nöjd med dem! Tycker inte linserna är lika bra som de från andra företag, även om jag tog ett mer kostsamt alternativ..
Karpalo - alla optiker använder samma
Linser med egna namn, bytte du linssort när du bytte till Specsavers då? Annars så får vi alla ifrån samma leverantörer så kvalitén är inte sämre, däremot kan det vara så att just den linsen inte passar just dig om den är obekväm eller inte funkar med din styrka, är det så att linserna går sönder så har du garanti på det. Ta isåfall kontakt med din lokala Specsavers så hjälper dom dig. Sorry om det blev lite OT
Jag köpte mina glasögon på synsam, helt enkelt för ATG jag tycker dom har bäst utbud av bågar.
Jag har köpt på både Synsam och Specsavers (Synoptik har jag också nyttjat, men då bara för linser).
Jag kan bara säga att jag fick SÅ mycket bättre service på Synsam. Alla jag träffade där var så mycket trevligare och mer serviceinriktade än de på Specsavers. Dessutom gjorde de på Synsam en mer grundlig synkoll.
Mina Synsamglasögon är bättre än de från Specsavers dessutom. Glaset har hållit sig repfritt bättre och själva bågarna känns mer stabila. Jag kan ju nämna att min optiker hos Synsam var väldigt noga med att passa ut och böja till mina bågar - något de inte alls brydde sig om hos Specsavers. Om jag minns rätt var det till och med så att de sa att det inte gick!! Både Synsam- och Specsaversglasögonen är vanliga plastbågar.
Kort sagt, jag har bättre erfarenhet av att vara kund hos Synsam än hos Specsavers. Glasögonen hos Specsavers blev inklusive allt ca 600 kronor billigare.
Tack för alla era svar Nu har jag bokat tid på Synsam så får vi se