• sommarkatten

Pigg av VLCD, trött av vanlig mat.

Jag är en person som ofta är väldigt, väldigt, väldigt trött. Det är mer regel än undantag att jag
    efter en måltid sover 1-3 timmar. Så har det varit så länge jag kan minnas. Men för ett tag sedan
    testade jag en VLCD kur, åt ren kur i en vecka ungefär och under den veckan så mådde jag så
    himla bra fysiskt!  Var så otroligt pigg!  

Jag vill ju dock inte gå på VLCD kur hela livet (är normalviktig). Vad kan denna förändring i energi bero på?

En vanlig matdag för mig ser ut så här:

Frukost: Havregrynsgröt med äppelmos. Kaffe. 
    Lunch: Lasagne.
    Middag: korvstroganoff och ris.
    Kvällsfika: The och vitkål.

Jag tränar ungefär 80 min promenad och 60 min styrke eller kondition 5 dagar i veckan.
    Äter oftast glutenfritt eftersom min sambo är glutenallergiker.                          

• Svar på tråden Pigg av VLCD, trött av vanlig mat.
  • Little Ms Chatterbox

Jag har gjort en GBP, innan själva operationen åt jag Modifast som går under VLCD. Jag mådde också bra under den tiden och även efter operationen. Innan operationen hade jag diabetes typ 2, kostbehandlad. Jag kunde bli väldigt trött ibland om jag åt något sött. 
    Har du kollat dit blodsocker? Jag vill inte skrämma upp dig att det är diabetes du har,min trötthet kunde säkert vara från något annat men jag vet att jag inte reagerar som andra på socker. Jag blir inte pigg och alert utan bara dåsig och somnar lätt. 

• Scream2

Du hamnade i ketos! Svält är ett annat ord, men i det läget positiv svält. Många blir pigga av detta.

Du kan uppnå samma genom att skippa kolhydraterna och äta mer LCHF kost. Där hamnar man ofta i Ketos men inte pga lågt kcal intag utan lågt kolhydrat intag. 

• IsaCMoJs

Om du äter LCHF kost så slipper du tröttheten efter mat!!

• mamman i skogen

Säger som fler kanske dags att kontrollera ditt blodosocker enkelt att göra och man kan beställa gratis blodosockermätare om man vill kunna göra det hemma. För mig som äter LCHF så ser din dag ut att baseras på kolhydrater och ganska stor mängd snabba sådan med kanske ett enkelt knep att minska det vita mjölet och de snabba kolisarna och istället lägga till lite långsammare.

Stress dålig sömn anledningarna kan vara många till att man är trött.   

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
Svar på tråden Pigg av VLCD, trött av vanlig mat.