• Josse79

Folksam och adhd!

Jag undrar om det är någon därute som har fått ersättning från Folksam för att er barn har adhd? Vilka summor är det rör sig om? Vem betalas dom ut till? Man vet inte om det är mödan lönt att gå igång med processen.. Tacksam för svar..

• Svar på tråden Folksam och adhd!
  • Wimlan

Min erfarenhet är att FOLKSAM inte ersätter vid ADHD men det kan variera beroende på vilket år försäkringen tecknades och hur gammal den försäkrade var vid första misstanke/undersökning/utredning för besvären.

• Josse79

Var ersättningen på mycket?

• mamma till 2 frön

Vi har fått ersättning från Folksam för alla medecinkostnader som inte högkostnadsskyddet gäller, näringsdryck, cirkadin mm samt upp till högkostnadsskyddet. Vi får oxå ersättning för resor till alla besök. Detta gäller under tre år därefter vet jag inte. Det kommer göra en värdering när han är 15 för att se hur hans adhd ev kommer att påverka hans arbetsförmåga och då kan han få ersättning om den beräknas nedsatt. Villkoren var att han hade haft sin försäkring före 6 års ålder men inte blivit utredd innan samt att han var berättigad till vårdbidrag vilket han är. För vår del fick sonen diagnos som 9 åring så det var inga problem. Upplever Folksam som mycket tillmötesgående och samarbetsvilliga.

Svar på tråden Folksam och adhd!