Diskbråck - Får ingen hjälp!!!
Hejsan!
Undrar om det finns någon som har liknande problem som jag och vet vart man ska vända sig.
Jag har haft problem med ryggen i flera år.. envis som man är har man inte kollat upp det. Men varje morgon har jag haft så ont i korsryggen att man hållt på bryta ihop.
Senaste året har varit så pass illa att jag inte kommit upp ur sängen, får rulla runt tills jag kan få ner benen från sängen och sakta resa mig upp.
När jag ska försöka ta barnen till dagis med allt vad det betyder, så slutar det ofta att jag bryter ihop av smärtorna. Vill tillägga att jag är en man i snart 40 års åldern som ogärna bölar...
Jag tog mig till akuten för 5-6 månader sedan då jag hade så ont att jag höll på mentalt gå sönder.
De ville inte kolla upp mig utan hänvisade mig till vårdcentralen. De menade att mina ryggsmärtor inte är akuta då jag haft ont så länge.
När jag kommer till vårdcentralen så misstänker de diskbråck även om det inte strålar ner för benen.
Tar många veckor tills jag får til på magnetröntgen. Under dessa veckor så blir jag konstigt nog bättre.
Får svaret: De ser ett litet diskbråck, men de tycker inte att det är stort nog att göra ingrepp för.
Jag får i alla fall träffa en ortoped som kommer till vårdcentralen, men han verkar tro att jag snackar skit. Trots att jag förklarar att jag är egen företagare och inte är intresserad av sjukskrivning så verkar han tro att det är vad detta handlar om....
Några veckor senare nu så har smärtorna kommit igång igen och nu är ryggen lika dålig som när jag sökte till akuten!!!
VAD SKA MAN GÖRA! Bråcket är för litet för att behandla säjer dom, men smärtorna är så pass kraftig att jag håller på dör. Seriöst!
Jag har gått på smärtstillande, allt jag kommer åt i ca 1 år. Ändå rekommenderar dom mig bara att fortsätta med dessa. De hjälper knappt men lite.
Vet inte vart man ska vända sig. Har provat sjukgymnastik, akupunktur, naprapat, kiropraktor, akuten, vårdcentral... ingenting hjälper.
Nån som har tips???