• Anonym (Förvirrad)

Bruna flytningar 4 veckor efter två stegs abort. Räknas det som om man "slutat" blöda?

Genomgick en två stegs abort för snart 4 veckor sen. Jag var då i vecka 13+6.  Vår lilla bebis var tyvärr inte frisk, kub test och moderkaksprov visade på svåra kromosavikelser. Fruktansvärt! Det värsta jag någonsin varit med om.

Nu, 4 veckor senare, har jag äntligen slutat blöda. Eller ja, har jag det? Det är det som är min fråga. Finner inga svar någonstans Gråter I alla fall inte vad gäller just detta. Jag har nämligen fortfarande bruna flytningar. Inte mycket. Bara lite, men dock, de finns där och ger mig en ständig påminnelse om det inträffade!

Räknas det som man "slutat" blöda när det ej längre kommer rött/färskt blod? Är bruna flytningar samma sak som att fortfarande blöda? Eller räknas bruna flytningar som att själva blödandet är över? Blir tokig på detta. Jag har tyvärr  även genomgått 2 missfall tidigare och efter dem hade jag bruna flytningar i upp till 8 veckor efteråt. Tröstlöst värre!

Vill bara allt ska återgå till det normala nu. Så man kan börja tänka framåt igen. Jag vill så gärna föröska bli gravid så fort som möjligt igen. Överallt läser man "Vänta med bad, tampong och samlag tills du slutat blöda". Men ingenstans står det om ´just dessa bruna flytningar efteråt och vad de räknas som? Att fortfarande blöda eller inte? Av egen erfarenhet är som sagt detta något som kan pågå i 6-7 veckor till utan att något är fel elelr galet. Vissa bara har det så tydligen (svarade de på gyn)  Blir galen snart!

Snälla, någon med erfarenhet!

• Svar på tråden Bruna flytningar 4 veckor efter två stegs abort. Räknas det som om man "slutat" blöda?
  • Whitetrash86

det jag fick veta av min Bm efter min sena abort (hade också bruna flytningar) var att jag hade läkt helt och att det nu bara var gammalt blod kvar.. så jag kunde ta och bada och allt sånt där om jag ville...

• Anonym (Förvirrad)

Någon mer?

• Anonym (En annan som undrar!)

Hittade den här tråden och försöker puffa liv i den då jag helst inte skriver en ny, men undrar också just samma sak som ts gjorde här! Om någon vettig själ kan svara :)

Svar på tråden Bruna flytningar 4 veckor efter två stegs abort. Räknas det som om man "slutat" blöda?