• Anonym

helt ärligt, jag tror jag dör snart, Hatar att jobba på mcdonalds

Flyttade till en ny stad då sambon fått ett heltidsarbete, och han får bra lön och så.
    Jag pluggar på distans, men insåg att jag var tvungen att söka jobb med, så sökte på alla ställen som var möjligt.

Iom att jag har 2 barn med min sambo ville jag jobba för att kunna unna vår familj mer, och sökte till Mcdonalds,
    jag har jobbat där en månad och håller på att nå dårvippan snart.

Jag är 24 år så känner mig liksom inne i gruooen då alla där är som jag unga, men jag nästan skäms då jag har barn och hamnade där.

(jag arbetade tidigare som försäljare via tele tidigare, fast lön, ingen stress och riktigt okej faktiskt helt ärligt)

Men donken tar död på mig, alla "shiftledare" som tror dem är chef över Nordea typ och ska bossa hela tiden, stressa upp en och bokstavligen ta död på än..

Vill bara säga upp mig, men liksom behöver ju slantarna.. slantarna får 105kr i timmen jobbar cirka 59 timmar i månaden.

Slutar plugga i mars.. så måste ju få ett nytt jobb innan dess...
    Ge mig tur!

Nä helt ärligt jag rekomenderar ingen att söka sig dit, för det är inte värt det, stress som du inte kan ana, svårt att ens få ta ut sina raster, och får du en rast ibland ropar dem in dig tidigare, övertider, och massa slavjobb..

ex

en dag gick ledarna in på toan för att se om den var städad, jag skurade golvet (mina uppgifter var KASSA, matsal, utomhus, brickor och renlighet, men sedan gav dem mig även toan då. så jag hade allt där p dagen kändes det som...)

då dem går in på toan ser jag det dem skikar och går ut och säger åt mig att städa.

jag muttrar lite och går in efter 1 minut.

ser att det är bajs ospolat i toan och massa papper på golvet.

DÅ tänker jag såhär

Bara för att man är ledare kan man inte trycka på spolknappen då eller? ja mena en kund hade ju kunnat hunnit in innan jag han in?

jkla översittare.

får mig att känna mig misslyckad, och det är väl det jag är.. ville bara skriva av mig.                                     

• Svar på tråden helt ärligt, jag tror jag dör snart, Hatar att jobba på mcdonalds
  • Anonym

Håller med,rena skitstället,min son tog ett extra jobb där,han gav upp efter två dar,bara stress,skrik och gap.

• h8him

Du har inte funderat på att gå med i facket och sen ställa chefen mot väggen om att de skriker och att det är en orimlig stress på arbetsplatsen?

• Höstvind

Usch, låter inte alls som ett roligt jobb. Hoppas du hittar ett nytt jobb efter du slutat skolan. Du kanske finner lite glädje i jobbarkompisarna? Måste ju finnas några som är trevliga att umgås med på jobbet mellan all stress!

• Anonym

Många av dem jag jobbar med är snälla, men sedan finns dem som är arga, sura, skriker och helt enkelt är sönderstressade redan..
    jag är med i a-kassan men kanske dags att ta ett fack med, kan garantera att uppdrag granskning som skulle gilla att granska mcdonalds, kan säga att alla regler man får lära sig innan man börjar där, inte ens uppföljs av ledarna där.. 

• Anonym (Också student)

Har du funderat på att ringa kommunen och ta vikariejobb inom förskola eller äldrevården? Dom ringer in dig vid behov. Kan ge bra betalt faktiskt.. Jag är också student och försörjer mig dels genom det sättet. Fungerar hur bra som helst. 

• Anonym

Usch vad hemskt .. =/
    Har två bekanta som jobbar på McDonalds och det verkar ju vara helt galet!! =S

Jag jobbar som vikarie på en förskola och en skola vid behov vilket fungerar bra,
    Jobbar mellan 2-5 dagar i veckan :)    Kanske vore något?

Eller något annat som Åhlens, Lindex osv? 

• LaceyLoo

Jag jobbar på en McD restaurang och trivs ypperligt bra! Känner inte alls igen mig i det som du beskriver. På den restaurang jag jobbar jobbar skiftledarna med oss, visst, de styr och ställer men de gör även skijobb själva också. Alla mina chefer kollar toaletter, skura, torkar golv, bord, sopar. De gör samma saker som vi medarbetare gör. Vi har också bra stämning och jobbar som ett team, alla tillsammans mot samma mål.

Du har haft oturen att hamna på en restaurang som inte alls fungerar som den borde, man ska inte bli överkörd av cheferna!!!

• Anova

Det kunde varit jag som skrev TS inlägg för 10 år sedan. Jag var också 24, och hatade verkligen jobbet på McDonalds. Cheferna var hemska, avskydde min skiftledare, hatade att allt var McDonaldsstandard och den fick inte ändras (även om det ledde till effektivare arbete). Det var varmt, svettigt, stessigt. 
    Under tiden sökte jag nytt arbete, sökte till och med jobb som fyllecellsstädare, allt var bättre än McDonalds. 

Jag fick dock inget jobb, men jag ansåg att arbetslöshet var bättre än McDonalds så jag sa upp mig själv.     

• Foxy79

Jag har jobbat på McDonalds och trivdes som bara den. Dessutom gav det mig en bra merit och en bra grund att stå på i mitt övriga yrkesliv. Jag jobbade i sex år och har lärt mig mycket, både om mig själv och om arbetslivet och service.

• Anonym

ja.. McDonalds...  jag var på en facklig kurs där en fråga kom upp, om arbetsgivaren verkligen hade rätt att dra av 5 minuter när man gick på toa !!!  Det säger en hel del om detta jävla företag. Helt sjuka regler!
    Min kompis har jobbat där och som TS skriver, jävla översittare till chefer, tror fan att dom äger hela jävla McDonalds!!!!!

Svar på tråden helt ärligt, jag tror jag dör snart, Hatar att jobba på mcdonalds