• 071001

Färgat håret ljusare med Mood?

Fick med mig Mood hårfärg hem i helgen och känner mig osäker på produkten. Dels ska den användas på blött hår vilket är nytt för mig och dels är tidsangivelsen 15-60 minoch har du i för kort stund kan ditt hår bli rött läser jag. Den infon känns oroväckande. Någon som provat denna med bra resultat? Hur länge hade du i färgen?

(Mitt år är numera ganska mörkt råttfärgat i grunden, men färgar det ljust som på bilden.)

• Svar på tråden Färgat håret ljusare med Mood?
  • StarStruck

Bästa färgen!
    Jag hade i 50 min och mitt blev som på bilden, jag hade samma hårfärg som du.
    Men man kan aldrig veta hur det kommer att bli för hår reagerar olika.

• Tuvaduva

Mood e helt ok.
    Har råttfärgat -bleker med "solblond" tror jag färgen heter -låter verka i 30 min.
    toppen på mitt hår!

• 071001

Är det så, vad glad jag blir att läsa det. Om jag vill färga utväxten kör jag den i 45min och sätter färg i resten av håret i ca 10 eller?

• 071001

Färgen jag tog heter nog Ultrablond eller dylikt.

• 071001

Någon annan som har något annat att säga om Mood innan jag slår till?

• PluKi

Det är det jag använt, se min bild :). För använde jag det för att få typ vitt , om man färgade nga ggr. Så lätt den bästa färgen jag hittat hittills! (Y)

• 071001

Tack PluKi!
    Hur länge har du i din färg? Har du provat att färga utväxten och sen bara "fräscha till" det övriga redan färgade håret?

• PluKi

Japp, jag har haft i hela verkningstiden för mitt hår är så svårt att färga :) . Jag färgade mitt från rött denna gång vilket gjorde att övriga håret fick färgas MASSA ggr medan utväxten som är ljusbrun bara behövde en färgning . Dock brukar jag använda ultrablond först och sen köra pärlblond efter för att få färgen mer mot vitt än gult :)

• 071001

Ajdå, jag har bara ultrablond och det var just gult jag inte ville ha det. Har använt Syoss några gånger och färgen blir bra, men efter ett tag gulnar håret dessvärre på ett fult sätt.

• PluKi

Men testa ultra och sen pärl så brukar det bli fint :)

Svar på tråden Färgat håret ljusare med Mood?