• Anonym (Orolig mor)

Pappan vägrar berätta var de bor

Jag är frånskild med 2 små barn. Barnen bor hos mig, pappan har dem varannan helg. Vi har gemensam vårdnad. P g a faktorer som gör mig orolig har jag bett att få veta var pappan bor med barnen de helger han har dem, men han vägrar tala om det för mig. Har han rätt att göra så? Förvånad

• Svar på tråden Pappan vägrar berätta var de bor
  • Philippa

Hans adress kan du ju hitta på skatteverket....

• Anonym

Du tror inte de bor hemma hos honom? Nja, jag tror faktiskt inte att du har rätt att veta vad han gör på sin tid med barnen. Men hans adress kan du ju hitta på Ratsit med en knapptryckning om det är den du letar efter.

• Anonym (Orolig mor)

Nej, det är inte adressen där han är skriven jag är ute efter. De bor nån annanstans tydligen men jag som mamma får inte veta var.

• h8him

Så kan han göra. Sen är det givetvis trist att han vägrar tala om var de är men det är inget du kan påverka.

• Anonym
    Anonym (Orolig mor) skrev 2012-01-23 11:01:09 följande:
    Nej, det är inte adressen där han är skriven jag är ute efter. De bor nån annanstans tydligen men jag som mamma får inte veta var.
    Nej, jag tror inte du kan kräva det. Varför är det viktigt?
  • Philippa

Varför behöver du veta det? Mår de dåligt på nåt sätt när de kommer hem?
  • BioBonus
    Har du ett telefonnummer du kan nå honom på när han har barnen? Svarar han när du ringer?

Förstår att du vill veta var de är, men om de inte mår dåligt av vistelsen, så kanske du ska försöka ha lite is i magen och vänta ut honom... Är det så att han har träffat en ny kvinna och du tror att han har barnen där?

Som andra sagt - det är ju kanske inte så smidigt av honom att inte berätta var han bor med barnen på hans helger, men han har ingen skyldighet att redovisa det för dig.
  • Anonym (Orolig mor)

Ja, barnen mår dåligt både psykiskt och eventuellt, mycket möjligt fysiskt. Även jag, men det viktigaste är mina barns välbefinnande. Svårt att berätta särskilt detaljerat. 

Jag har pappans mobilnummer och han svarar ibland då jag ringer, men inte alltid. Svarar på vissa sms, men inte på alla.   

• Anonym (gv)

ni har gv och du får lita på att pappan tar hand om barnen bra när de är hos honom. är du alltid på fast adress när du har barnen hos dig? berättar du alltid vart ni ska fara; du och barnen?
    Ni har ingen sådan skyldighet; att säga vart ni ska med barnen hela tiden.

• h8him
    Anonym (Orolig mor) skrev 2012-01-23 11:13:53 följande:
    Ja, barnen mår dåligt både psykiskt och eventuellt, mycket möjligt fysiskt. Även jag, men det viktigaste är mina barns välbefinnande. Svårt att berätta särskilt detaljerat. 

Jag har pappans mobilnummer och han svarar ibland då jag ringer, men inte alltid. Svarar på vissa sms, men inte på alla.   
    Bor barnen dåligt av att vara med pappan? Varför lämnar du i så fall ut dem till honom? Har du polis- och socanmält?
Svar på tråden Pappan vägrar berätta var de bor