Ditt bästa Cake popsrecept?
Vilken smet/klet är godast?
Och vilken dekoration passar bäst till vad?
Jag har aldrig gjort cakepops, men läst lite olika recept, så tipsa mig - vad är egentligen godast? :D
Vilken smet/klet är godast?
Och vilken dekoration passar bäst till vad?
Jag har aldrig gjort cakepops, men läst lite olika recept, så tipsa mig - vad är egentligen godast? :D
Är också nyfiken!
Det är ju det som är det roliga med cake pops att de går att variera hur mycket som helst. De flesta recept baseras på philalphiaost som bindare för smeten. Efter det kan man ta vad man vill. Krossade kakor eller smulad deg.
Här är ett recept som inte har philadelphia som bas utan kladdkaka istället.
http://mallasgoda.blogspot.com/2011/12/rocky-road-cake-pop.html
Digestive med jordnötssmör doppade i mörk choklad med krossade salta jordnötter utanpå.
Mjuk chokladkaka med aftereight och valfri choklad med valfritt strössel eller cocos.
Oreo pops med vit choklad och hasselnötter utanpå.
Digestive med jordnötssmör och mörk choklad lät gott!
Jag testade ett recept jag hittade på en annan sida, ett paket Ballerina kladdkaka mixat i matberedaren, i med ca 30-50 gr smält smör. Vit choklad på och rullade i daimkross.
Blääää vad trixigt det var! Jag fick inte till kletet så bra tror jag, för det höll inte ihop bra på pinnen. Och jag körde ner pinnen endera för långt och då sprack hela pop-bollen, eller för kort och då gled den av när jag doppade i choklden. Dessutom sprack ett par av dem när de stod och skulle torka.
När jag smakade på dem så var det hur sött och sockrigt som hellst. Inte gott!!!!
Så jag tror att det kan vara gott med lite salta jordnötter på... om det passar med resten av ingredienserna.
Vet inte om det blir några fler här, vanliga kakor känns mer som min grej =P
2 paket balleringa kladdkaka som blandas ihop med 200 gr philadelphiaost. Forma till bollar på en pinne och doppa i smält vit choklad och toppa med fint strössel.
Jag brukar göra dem med cintronsmak, doppade i vit choklad med typ kanderade citronskal eller något annat som dekoration. Choklad är alltid gott, men ibland är det kul med variation :) Jag slänger ihop en vanlig sockerkaka, och efter att den kallnat smulas kakan och blandas med citronkräm. Citronkrämen jag använder är samma som man har till pudrade citronrutor i Annas kokbok:
Och ett annat tips är att doppa änden på pinnen med den smälta chokladen innan man sticker in den i bollen, för att liksom "klistra"ihop de tu :) Och så låta det stelna innan man doppar resten.
nu blev jag riktigt sugen på cakepops...men bakade faktiskt det förra veckan, så får vänta lite :)