• Katitzi

Om han glömmer alla hjärtansdag present,skall jag ge min present ändå?

Jag har en go sambo som jag redan ordnat alla hjärtansdag present till. Jag väntar mig inte att få något från honom. för han glömmer sådant ibland.Inte för att han inte bryr dig men han tänker inte alltid på sådant.  Men han är underbar o kärleksfull på alla vis. En speciel vecka i varje månad köper han min favorit chocklad till mig (mensveckan)  han är snäll o rar o go o rolig.  Men om han inte tänkt på alla hjärtans dag skall jag då ge honom min present?  Vill ju inte i så fall spä på det dåliga samvetet. Sedan problem nummer två... Jag har sååååås vårt för att hålla mig. Jag vill alltid säga att det ligger en present o väntar på dig, men då kanske det blir som en pik att han skall köpa något till mig. 

• Svar på tråden Om han glömmer alla hjärtansdag present,skall jag ge min present ändå?
  • Frontline

Låter lite småbarnsvarning på detta hur gamla är ni?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Khaleesi

Naturligtvis ska du ge honom din present oavsett! Ni har ju olika syn på presenter, bara. Du tycker att det är viktigt att hålla koll på kommersiella högtider, medan han skämmer bort dig till vardags.

• Katitzi
    Frontline skrev 2012-01-23 12:51:25 följande:
    Låter lite småbarnsvarning på detta hur gamla är ni?

hahahaha ja det kanske är lite barnligt men låt gå för det      om jag nu hade vart ett småbarn hade det likförbannat varit ett "problem"   men nu är detta vad jag frågade om trotts att jag befinner mig i 30 årsåldern och jag bjuder gärna på att det är barnsligt     förövrigt handlade inte min ts om det var barnsligt eller inte men som sagt jag bjuder på den. ha det gott

• Katitzi
    Khaleesi skrev 2012-01-23 13:15:05 följande:
    Naturligtvis ska du ge honom din present oavsett! Ni har ju olika syn på presenter, bara. Du tycker att det är viktigt att hålla koll på kommersiella högtider, medan han skämmer bort dig till vardags.

Ja jag gör nog så. tycker egentligen inte det är så värst  viktigt men jag tycker det är lite mysigt , speciellt när vardagslivet är fullt med hämtningar o lämningar av barn på skolor o dagis o jobb o det ena o det andra. då är det mysigt med en alla hjärtands dag mitt upp i allt. även om det huvudsakliga är att man man mår bra ihop i övrigta livet. Vi får väll se vart det bär hän det är ju ett tag kvar   tack för tips, kör på den
  • ius lexis

Min man är oxå vardagsromantiker, det är jag med! Vi gillar helt enkelt att skämma bort varandra ibland.
    Men ändå så vill jag fira alla hjärtans dag även om det är "kommersiellt dravel" ;) man behöver ju för fasiken inte köpa en hjärtans nalle med sådan där sötsnuskig choklad. Men att göra lite speciellt tycker jag nog man kan bjuda på.
     Jag blir tom sur jag om jag glöms bort!! Det skulle maken bli med om jag glömde honom på någon dag som han ansåg speciell. Även om jag är romantisk annars.

Jag tycker att du ska hinta om det innan (några dagar) så han får en chans att förbereda sig han med!

• Katitzi
    ius lexis skrev 2012-01-25 16:20:10 följande:
    Min man är oxå vardagsromantiker, det är jag med! Vi gillar helt enkelt att skämma bort varandra ibland.
    Men ändå så vill jag fira alla hjärtans dag även om det är "kommersiellt dravel" ;) man behöver ju för fasiken inte köpa en hjärtans nalle med sådan där sötsnuskig choklad. Men att göra lite speciellt tycker jag nog man kan bjuda på.
     Jag blir tom sur jag om jag glöms bort!! Det skulle maken bli med om jag glömde honom på någon dag som han ansåg speciell. Även om jag är romantisk annars.

Jag tycker att du ska hinta om det innan (några dagar) så han får en chans att förbereda sig han med!

Jaaa visst är det mysigt med vardags romantik   Köper inte så mycket men gör lite extra för honom ibland. Ibland räcker det ju med att ladda kaffe kokaren så att den bara är att trycka på på morgonen tex, sådana små saker-

Jag håller med.. har inte heller köpt något så värst romantiskt.. Jag köpte en handvärmare som man kan ladda med usb kabel.. för han fryser om händerna när han jobbar ute    

Jag frågade faktiskt hur han ville göra på alla hjärtanddag. han sa man kan ju ge varandra en liten gåva så då var det löst..      Hur brukar ni fira?   Visst är det dravel med alla hjärtans dag  men dock mysigt dravel
  • ius lexis
    Katitzi skrev 2012-01-25 16:36:54 följande:
    Jaaa visst är det mysigt med vardags romantik   Köper inte så mycket men gör lite extra för honom ibland. Ibland räcker det ju med att ladda kaffe kokaren så att den bara är att trycka på på morgonen tex, sådana små saker-

Jag håller med.. har inte heller köpt något så värst romantiskt.. Jag köpte en handvärmare som man kan ladda med usb kabel.. för han fryser om händerna när han jobbar ute    

Jag frågade faktiskt hur han ville göra på alla hjärtanddag. han sa man kan ju ge varandra en liten gåva så då var det löst..      Hur brukar ni fira?   Visst är det dravel med alla hjärtans dag  men dock mysigt dravel
    Jag blev faktiskt sur när han föreslog förra året att vi skulle skita i alla hjärtans dag för barnen var här. Man kan väl mysa när de somnat....
    Annars så beror det lite på väder, ett år var det snö, så då fixade jag en vinter picknick med tapas och vin på en fårfäll och lite underlag å så lite marsaller.Han har köpt mej blomma eller choklad. Han bjöd ut mej på middag en ahd! Min kille har nog svårare att tänka annat än klassiska ahd presenter.
    Handvärmare är ju omtänlsamt och gulligt.
  • Katitzi
    ius lexis skrev 2012-01-26 19:16:17 följande:
    Jag blev faktiskt sur när han föreslog förra året att vi skulle skita i alla hjärtans dag för barnen var här. Man kan väl mysa när de somnat....
    Annars så beror det lite på väder, ett år var det snö, så då fixade jag en vinter picknick med tapas och vin på en fårfäll och lite underlag å så lite marsaller.Han har köpt mej blomma eller choklad. Han bjöd ut mej på middag en ahd! Min kille har nog svårare att tänka annat än klassiska ahd presenter.
    Handvärmare är ju omtänlsamt och gulligt.

Då lär han ju inte säga ni skall hoppa över det detta året  

Tack jag tyckte också jag kom på en rätt bra present   

Hoppas att ni får en mysig alla hjärtans dag  Hjärta    
Svar på tråden Om han glömmer alla hjärtansdag present,skall jag ge min present ändå?