• 62a

Nån som testat Satsbaby-pass o Sats Junior barnpassning?

Nån som tränat på Sats med deras barnpassning Sats junior? Har insett att jag nog får skippa Friskissvettis, De har bara barnpassning till mammagympa, som finns vid "mitt" träningscenter två tidpunkter i veckan, och den lär jag tröttna på snabbt. Och man får ju f.ö. inte ta in barnet på varken gymmet eller passen. (fick träna i Friskis-gymmet med babyn sittande hur lugnt som helst i babyskyddet då jag premiäråkte dit i söndags med min 7-veckorsbaby, fick göra det som ett undantagsfall för att jag inte visste att man inte fick) På Sats har de på utvalda anläggningar fri barnpassning från tre månaders ålder dagtid alla dar i veckan. Jag vill definitivt komma igång med ngt mer rejält än att träna lite hemma. Sats har, på den anläggningen där jag hade funderat på att gå, även ett babypass då man får ta med sig barnet på passet från det är sex veckor tills det börjar krypa. Låter som en bra start. Nån som testat detta?

• Svar på tråden Nån som testat Satsbaby-pass o Sats Junior barnpassning?
  • Snova

Vilken anläggning har det? Undrar mest om Kungsholmen... Går också på Friskis men undrar om jag kommer gilla det just ur mammaledighetssynpunkt. Finns inga mammapass på K-holmen och jag tror/hoppas mammapassen ändå kommer bli för lätta rätt fort!

• Snova

Kan ju kolla på hemsidan också, I know!

• vår andra

Finns barnpassning vid Odenplan tror jag.

• 62a

Just! Mammapassen på Friskis lär ju inte vara kul så länge för en som är träningsvan, och sen finns inget alternativ. Jag funderar på Sickla, bäst för mig då jag slipper biltullar då. I Farsta finns det också Sats med barnpassning.

• Passion Princess

Ja, SATS Odenplan och SATS söder har barnpassning. söder har oxå mamma-kom-igång-efter-förlossningen-gympa där man får ta med bebisen. Vet inte om odenplan har dte eller ej. Annars finns det barnpassning i sällingy och täby oxå,men det är ju bara bra om man bor där...

• Passion Princess

kan tillägga att jag inte testat passen.. har inte klämt ut ungen än:), men jag är grymt nöjd med sats i övrigt...

• vemma

Odenplans barnpassning ar suveraan!

• 62a

Vemma, hur gammal är din baby/barn? Funkar det bra att lämna barnet där med andra ord? Tänkte ï så fall köpa ett årskort som gäller dagtid, kommer vara hemma lite drygt ett år iaf.

• Passion Princess

Barnet måste va minst 3 månader för att man ska få lämna det på barnpassning...

• Mrs

Min kompis va jattenojd med barnpassningen pa Sats i farsta, sa nojd sa att hon kopte
    ett arskort. Sedan fick hon veta att det inte fanns garanterad plats, dvs. hon dok
    upp for att trana nar det passade henne, men barnpassningen va full.
    Sa da fick de vanta eller aka hem igen, detta hande sa ofta sa att hon tillsist
    fick pengarna tillbaka och slutade trana.

Kan ju vara vart att hora hur det fungerar pa det gymet man gar till innan
    man spenderar for mycket pengar !

• Snova

Bra inlägg Mrs, värt att kolla!

Ska se om de har barnpassning på K-holmen öht!

• Snova

Odenplan, Söder och Stadion är de i innerstan som har!

• Amanda72

Har varit på mamma-barn jumpa på Sats Odenplan, urkul. Funkar till barnet börjar krypa. Alla har alltså med sig sina småttingar in, gärna i ligginsatsen eller på ngn filt. Min lille kille låg snällt hela passet och kollade förundrat på mig när jag hoppade upp och ner för step brädan, och jag tyckte att det funkade kanon att ha honom i vagnens mjuklift.

Har inte provat juniorpassningen på Odenplan men det verkar urbra tycker jag, trevlig personal och glada ungar. 3 mån och uppåt.

Nu går jag mest på kvällar och tränar, när pappan kommit hem, tycker det är skönt att få en stund i veckan för mig själv men skulle nog gärna kombinera det med sats junior nu när killen är snart 9 månader.

Lycka till!!

• 62a

hmmmm...inte kul med dyrt kort om man inte får plats.

En kompis berättade idag att hon varit nöjd med Friskissvettis mammapass en hel termin. Ska köpa en engångsbiljett på torsdag o prova. Sen kan jag ju prova ett SATS-pass också. Så får vi se vad det blir.

• 62a

Nja....en hel termin räcker inte Friskis mammagympa. Iaf inte för mig. Det är på basnivå, och jag har inga som helst problem att hänga med redan nu första gången. Men jag tog en engångsbiljett o testade bara. Man kan köra gymträning istället om man vill, med barnpassningen, om man tröttnar på gympan . Men ska nog testa SATS oxå...

• Snova

Då lär den ej räcka åt mig heller tyvärr... Ska testa ett pass nu innan BF för att kolla vad jag tycker! Tack 62:a för den idén som jag fick tack vare dig!

• 62a

Absolut Snova- det passar även för gravida faktiskt, om man nu undviker magliggande om man är rund om magen. God ide´ att testa nu för dig! Jag har kommit på en ide´till, jag kan ju också fortsätta o träna hemma, och sen köpa en joggingvagn lagom till snön försvinner. Investera i en vagn och komma ut o jogga, istället för att köpa kort. Då kan man träna när man vill...MED barnet. Hmmmm....beslutsångest

• 62a

....fast har just läst att framåtsittande inte är lämpligt förrän framåt 1- 1,5 års ålder, så då faller iden om joggingvagn till våren. Suck. Får väl övertyga mannen om att han får ägna nån timme av sin jobbtid att dra vagnen om jag är ute o joggar då...

• Snova

Huh, jag avskyr att jogga så det är inte ett alternativ för mig tyvärr.

Ska dock testa mammagympan! Kul att kolla bebbar också!

Svar på tråden Nån som testat Satsbaby-pass o Sats Junior barnpassning?