• smul4n

Vecka 18 & känner inget...

Hejsan.

Jag har nu gått in i vecka 18...
    Läser o hör andra som är kortare gången än mig att deras bebisar sparkar o livar.. Men ja känner inte av något:/ Börjar bli lite orolig att det är nå som inte står rätt till:/
    Finns det fler som är runt 18:e veckan lr har vart och inte känt något???

Ska upp på ultraljud på torsdag och blir bara mer o mer nervös, att man ska få höra något tråkigt!

• Svar på tråden Vecka 18 & känner inget...
  • Ziindlaa

Jag kände inget i vecka 18.. Tror de började smått i v20 och nu är de full aktivitet (är i v 25 nu).

• Mynta

Det är säkert ingen fara alls! Att känna rörelser innan vecka 18 är snarare tidigt, i synnerhet om man är förstföderska. Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig. Kanske har du moderkakan i framvägg ( det får du reda på vid UL), det kan dämpa en hel del.

Lycka till på torsdag! {#emotions_dlg.flower} 

• Diablo

V. 18 är jättetidigt. Jag tror inte att jag känt någon av mina barn så tidigt!

Har man tur behöver man inget vett!
  • dontworrybehappy

Hej!

Förstår din oro. Lägg dig i ett tyst rum och drick ett glas med kallt vatten.
    slappna av och håll båda händerna på magen, försök igen efter någon timma om du inte känner något.
    Det var det rådet jag fick.

Det fungerade för mig vid min förra graviditet :) 

Hoppas det går bra! 

• smul4n

Detta är mitt andra barn=) Men ja minns inte så mycke från min första graviditet, då min son nu är 11år:p

Okej.. ja får hoppas på att det är så då, så att inget är fel=)

Tack=)

• smul4n
    Tyckte att de är tidigt ja oxå, men sen hör o läser man annat:/
    dontworrybehappy skrev 2012-01-23 16:02:04 följande:
    Hej!

Förstår din oro. Lägg dig i ett tyst rum och drick ett glas med kallt vatten.
    slappna av och håll båda händerna på magen, försök igen efter någon timma om du inte känner något.
    Det var det rådet jag fick.

Det fungerade för mig vid min förra graviditet :) 

Hoppas det går bra! 
    Okej, det ska ja testa=)

Tack=)
  • Lovisa09

Vid min första grav kände jag först i vecka 23-24 nån gång! Är nu i vecka 18 med tvillingar dessutom och känner jättelite bubbel bara och det går dagar emellan så oroa dig inte! Kommer se jättefint ut på UL!

• smul4n
    Lovisa09 skrev 2012-01-23 16:05:32 följande:
    Vid min första grav kände jag först i vecka 23-24 nån gång! Är nu i vecka 18 med tvillingar dessutom och känner jättelite bubbel bara och det går dagar emellan så oroa dig inte! Kommer se jättefint ut på UL!
    Ja jag hoppas verkligen de.. detta barn är efterlängtat=)
    Är så orolig att nå ska gå fel nu när jag äntligen är gravid.
    Men ja kanske inte ska oroa mig så mycke helt enkelt=)
  • Mynta
    smul4n skrev 2012-01-23 16:05:13 följande:
    Tyckte att de är tidigt ja oxå, men sen hör o läser man annat:/
    Det är lite så här på FL. Folk känner sparkar i vecka 13, barnen lär sig gå när de är 7 månader och pratar 10-ordsmeningar lagom till 1-årsdagen...  Ta det med en nypa (eller en busslast) salt! 
  • smul4n
    Mynta skrev 2012-01-23 16:10:39 följande:
    Det är lite så här på FL. Folk känner sparkar i vecka 13, barnen lär sig gå när de är 7 månader och pratar 10-ordsmeningar lagom till 1-årsdagen...  Ta det med en nypa (eller en busslast) salt! 
    Haha ja sant de.. ja jag ska försöka o inte tänka så mycke på de nu och se fram emot torsdagen då ja oxå får reda på könet;)
  • Truckis

Är i v17 och vet ej men tror/hoppas det jag känt som svagt bubbel är bebisen. Ska på ul nästa vecka och väntar otåligt. Från dagar man känner sig jättegravid till dagar man undrar om det verkligen finns något i magen. Är min tredje grav (13 plus 3år emellan) och kommer inte ihåg när jag kände första sparkarna med någon av dem. Har fortfarande "liten" mage så tror det kommer dröja länge innan de riktiga sparkarna kommer igång. Lycka till på torsdag =)

• 05091112

Det är inte alls ovanligt!
    JAg kände mitt tredje barn i 18+6 (minns för det var dagen innan RUL 19+0)

Lycka till imorgon! 

• Lindybelindy

kan vara så att du har din moderkaka i framvägg. Det har jag och det tog lång tid innan jag kände henne sparka. Har gått in i vecka 27 nu och det var inte fören i vecka 21 ungefär jag riktigt kunde konstatera att det var sparkar... allt går lite segare när man har det så.. i alla fall för mig om man gemför med mina vänner som också väntar barn.

• smul4n

Hej igen allihopa=)

Tack för alla svar... Allt gick jätte bra igår, allt ser fin fint ut.. Och de roligast av allt är att ja kände första sparken igår när ja satt o vänta på att få komma in på ultraljudet:p Sen har ja känt mer o mer, just nu rumlar bebis runt som bara den=) Tror kanske att ja gått o känt efter lite för mycke och vart nervös...

Och ja kan också tala om att vi väntar en liten pojke med BF 29Juni=)

Är det någon som har nå namnförslag? Jag vill gärna ha nå ovanligt... De bästa vi kommit på hitills är Milio, men tar gärna emot förslag=)
    Min andra son heter Alexander=)

• LillyLo

Grattis!!

namnförslag:
    Nilas
    Loke
    Elton
    Mille
    Sixten
    Sigge

Svar på tråden Vecka 18 & känner inget...