Vad hade ni med er för snacks/mat och dryck till förlossningen/BB?
Som rubriken lyder. Vad hade ni med er för snacks/mat och dryck till förlossningen/BB?
Som rubriken lyder. Vad hade ni med er för snacks/mat och dryck till förlossningen/BB?
Hade med mig godis o dricka - åt det efteråt, var fullt upptagen med att föda barn =)
Vi hade med 2 st halv liters cola och en rejäl påse lösgodis. Allt gick åt:)
3 st 1,5 liters ramlösa, 5 kexchoklad å 2 påsar bilar :) allt gick åt efter förlossningen :)
Blev igångsatt, så vi låg 30 timmar i eget rum och kollade på serier på datorn och åt lösgodis :) Underbart!
Maten på BB smakade fantastiskt efter den persen man gått igenom!
En bit fin brie. Det smakade fantastiskt efter nio månaders avhållsamhet!
Den här gången blir det nog att göra en salami- och briebaguette att äta under eller efter förlossningen.
Jag hade en påse riesen och en påse bilar senast. Denna gången ska jag ta med mig en påse gott och blandat, någon choklad och ett par små påsar chips så man kan välja mellan sött och salt :). Blir kanske en flaska Cola till mannen också, jag dricker helst saft eller vatten så det får jag ju där :).
En påse blandade saltade nötter från ex Estrella. Och en liten chokladkaka. Jag åt massor under förlossningen. Sambon fick springa till kiosken och köpa mer choklad. Nötterna var fantastiska att ha där. Men deras äppeljuice var god, den hickade jag i mig flera liter av. Vilket inte var så smart eftersom dom tappade mig med jämna mellanrum. Så precis efter hade jag 1 liter i blåsan.. Och kände inget. :-/
Jag fick inte äta under förlossningen alls. Så därför smakade maten efteråt (mackor med ost och gurka) gudomligt!!