• Kakmonster

En fråga ang Brio´s lära-gå-vagn...

Håller den för ett barn på 10-15 kg att sitta/stå i? Min dotter har en sån och hon har inte velat sitta i den (eller snarare inte kommit på det än), och vi har inte vetat om den håller för det, men nu hade vi besök i helgen och våra bekantas pojke på ca 11 kg skulle stå och sitta i den. Jag försökte säga till att jag vet inte om den håller för det. Jag skulle kanske tro det eftersom det är småbarn som skall leka med den, men vill ändå fråga här. Nån som vet?

• Svar på tråden En fråga ang Brio´s lära-gå-vagn...
  • Lovisa09

Vår vagn höll inte för dottern som väger runt 11 kg! men vår vagn är en mickey. Kan ju vara skillnad från märke till märke kanske! Nu föll den ju inte i bitar men ena sidan av bottendelen gav vika! Inte så att hon slog sig men vagnen måste lagas!

• Alvi

Samma som Lovisa tyvärr. Minns dock inte märke, men den var svart.

• carola78

Våran son väger 11-12 kg och han sitter i sin och står ibland. Det har hållt än så länge utan problem. Det är en svart brio.

• NoelochJack

Vi har en svart brio som båda barnen stått och suttit i och den har inte gått sönder trots hårdhänt behandling :)

• YokohamaNr2
    NoelochJack skrev 2012-01-23 19:25:18 följande:
    Vi har en svart brio som båda barnen stått och suttit i och den har inte gått sönder trots hårdhänt behandling :)
    Samma här och vår var dessutom begagnad
  • SailorGirl

Vår dotter på dryga 10 kg åker "Segway" (står i vagnen och håller i handtaget, brummar och vill bli runtputtad) nästan dagligen i sin svarta Brio och har gjort sedan hon fick den för 6-7 månader sedan. Brio är tåliga saker! (Har man vägen förbi Osby måste man besöka Lekoseum där de säljer det mesta i sitt sortiment med rejäl rabatt).

• Egendomligt
    Lovisa09 skrev 2012-01-23 18:10:14 följande:
    Vår vagn höll inte för dottern som väger runt 11 kg! men vår vagn är en mickey. Kan ju vara skillnad från märke till märke kanske! Nu föll den ju inte i bitar men ena sidan av bottendelen gav vika! Inte så att hon slog sig men vagnen måste lagas!
    I vår Mickivagn från början på 80-talet skjutsade jag omkring min treåriga storasyster när jag började gå. Det höll den för :) Hon borde väl ha vägt ca 15 kg då.
  • zannahh

Vi har en svart Brio lära gå vagn, och sonen har dragit runt mig som väger 80kg i den! Då har jag iofs inte suttit på bottnen, men där brukar sonen själv stå i och hoppa framåt med vagnen, och han väger 16kg.
    Han har även (många!) gånger skickat ner den för trappen, tagit den till lekparken, bilen, mataffären (ja, han var helt beroende av den ett tag!). Så mina erfarenheter är att det är mycket hållbara saker. 

• YokohamaNr2
    zannahh skrev 2012-01-25 11:45:51 följande:
    Vi har en svart Brio lära gå vagn, och sonen har dragit runt mig som väger 80kg i den! Då har jag iofs inte suttit på bottnen, men där brukar sonen själv stå i och hoppa framåt med vagnen, och han väger 16kg.
    Han har även (många!) gånger skickat ner den för trappen, tagit den till lekparken, bilen, mataffären (ja, han var helt beroende av den ett tag!). Så mina erfarenheter är att det är mycket hållbara saker. 
    När jag köpte min så var den som sagt begagnad och var tänkt till det barnen jag hade i magen just då,  men n{r jag hämtade min då 2.5 åring blev han som galen i den och körde den hem från dagmamman, en promenad på ca 10 - 20 minuter. Detta var 2.5 år sedan och båda älskar fortfarande den!

Verkligen ett bra köp måste jag säga!!
Svar på tråden En fråga ang Brio´s lära-gå-vagn...