• Anonym (ekonomin)

Hur mycket kan man som lagerarbetare vänta mig i lön?

Som lagerarbetare, där man plockar varor och kör truck då och då (har truckkort), hur mycket kan man vänta sig i lön? Jag är i 25 års åldern. Skulle behöva räkna på ekonomin och jag vet inte alls vad jag har att utgå ifrån. På ett ungefär vad får denna typ av lagerarbetare ut på en heltidstjänst (ej helg- eller kväll/nattjobb)?

• Svar på tråden Hur mycket kan man som lagerarbetare vänta mig i lön?
  • Anonym (M)

Jag jobbar som terminalarbetare på ett lager. Som grundlön har vi lite över 21000, men vi jobbar två skift dvs förmiddag/eftermiddag så det blir lite ob mm på det.

• Anonym (ekonomin)
    Anonym (M) skrev 2012-01-23 18:25:48 följande:
    Jag jobbar som terminalarbetare på ett lager. Som grundlön har vi lite över 21000, men vi jobbar två skift dvs förmiddag/eftermiddag så det blir lite ob mm på det.
    Så du får ut ca 14.700 efter skatt? (om man räknar bort ob)

Hur gammal är du? För de går väl efter ålder till viss del?
  • Anonym

Beror på om de är ackordlön? Där jag jobbat så var grundlönen ca 20.000 men man hade goda chanser att få mer lön om man jobbade hårt och fick högre ackord + OB då förstås men du skulle väl inte jobba på OB-tider.

• Anonym

Jag får ca 20000 innan skatt.
    är 28 år.
    Började när jag va 23 tror jag å hade ungefär lika mycket då.
    Men jag jobbar dagtid nu, å jobba skift innan.

• Anonym (M)
    Anonym (ekonomin) skrev 2012-01-23 18:29:57 följande:
    Så du får ut ca 14.700 efter skatt? (om man räknar bort ob)

Hur gammal är du? För de går väl efter ålder till viss del?
    Jag blir 29 år om ett par dagar och har jobbat på samma ställe sen -05.
    Lönen blir bättre än så eftersom vi har ett bonussystem, ob, skiftformstillägg, tvätttillägg mm men det är ju olika på alla ställen. Men som sagt grundlönen är lite mer än 21 000.
  • Anonym (M)

Glömde skriva att där jag jobbar (åt ett stoort svenskt företag) så går dom inte efter ålder. Alla har lika samma oavsett ålder.

• Anonym (ekonomin)

Så jag får alltså räkna med ~ 14.000 i handen. Kan man få högre lön när man har truckkort eller spelar inte det någon roll? Tänker eftersom man kan göra fler arbetsuppgifter med truckkort.

• Anonym

Min sambo jobbar som det och han har 20600 innan skatt och 6 års erfarenhet. Han fick mer när han var anställd på bemanningsföretag! (sambon är också 25)

• Anonym

Tjänade 110-130 kr/h beroende på plockstatus och kross. Mitt företag gick inte heller på ålder; alla skulle ha samma förutsättningar.

• Anonym (M)
    Anonym (ekonomin) skrev 2012-01-23 21:39:52 följande:
    Så jag får alltså räkna med ~ 14.000 i handen. Kan man få högre lön när man har truckkort eller spelar inte det någon roll? Tänker eftersom man kan göra fler arbetsuppgifter med truckkort.
    Nej man tjänar inte mer bara för att man har truckkort. Utan truckkort och körtillstånd får du inte köra truck. Eller jo får får du en kortare tid i inhägnat område.
Svar på tråden Hur mycket kan man som lagerarbetare vänta mig i lön?