• Ejin

Hur få bort slajm från soffan??????????

Min dotter har lekt med leksaksslajm och det fastnade i soffan. När jag skulle dra bort de så fastnade en stor fläck så nu är soffan helt förstörd.
    Har prövat att skrapa med kniv, spraya med rengöringsmedel, torka med våtservetter. Inget funkar. De sitter som döden. Hur får man bort eländet?? 

• Svar på tråden Hur få bort slajm från soffan??????????
  • Ejin

oj de verkade extremt komplicerat... undra vad man ska hitta alla de där produkterna..

• Themis

Club soda, ammoniak och vinäger är väl inga problem?

Men faktiskt, om jag älskade min soffa så hade jag åkt in till en kemtvättfirma och hört vad de har för medel, eller kanske har de nåt supertips.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Ejin
    Themis skrev 2012-01-23 20:22:10 följande:
    Club soda, ammoniak och vinäger är väl inga problem?

Men faktiskt, om jag älskade min soffa så hade jag åkt in till en kemtvättfirma och hört vad de har för medel, eller kanske har de nåt supertips.
    jag är nog kass på engelska men fattade inte helt att de var de tre ämnena de menade..

Tyvärr är tyget inte avtagbart annars hade jag ju kunnat ta bort de o kemtvätta de... 
  • Ejin
    Elaifiknow skrev 2012-01-23 20:26:05 följande:
    Testat galltvål?
    nä de hände ikväll så jag har inte hunnit inhandla något utan tagit de jag hade hemma..
  • Elaifiknow
    Ejin skrev 2012-01-23 20:53:31 följande:
    nä de hände ikväll så jag har inte hunnit inhandla något utan tagit de jag hade hemma..
    Då är det mitt bästa tips Finns på bl a Ica Maxi, Hemtex etc.
  • Ejin

i morse när jag kollade så hade de mirakulöst nästan försvunnit !!!.. måste ha torkat in så de knappt syns.. Tack o lov....Soffan kan hänga me ett tag till verkar de som hahah

Svar på tråden Hur få bort slajm från soffan??????????