Hur kanjag göra d lättare!?
Hejsan..
Jag hoppas att jag kommer kunna få något bra svar här.. jag vet inte vart jag ska vända mig längre.. jag är en ensamstående mamma med en dotter på 19 månader.. Hon går hos dagmamma och är super aktiv äter dricker gör allt hon ska.. Men dom senaste 2 veckorna har jag haft jätte problem å lägga henne..
Hon dricker fortfarande välling (i olika mån ) Beroende på hur mkt eller lite mat hon ätit till middag..
Men i vilket fall.. Hon får sin flaska å väljer själv att hon ska ligga på soffan å dricka den.. Men innan detta val så valde hon och sitta hos mig å dricka den plus somna in..
men nu vet jag inte vad det är som hänt..
Efter att hon druckit klart sin välling så sätter hon sig upp.. Börjar försöka busa med mera.. det kan ta allt från 30-75 minuter å lägga henne.. Medans innan så tog d MAX 20-30 minuter.. Och om jag försöker sätta henne hos mig då vill hon inte då blir hon ledsen.. Testar ma att ligga breve henne då leker hon å namnger annsiktet, tex näsan ögonen m.m... Och testar man å lägga ner henne i sin säng blir hon så ledsen åverkligen står och skriker efter mig tills man kommer å tar upp henne.. d är bara så hjärt skärrande..
Jag börjar känna lite en aning frustration över detta och vet inte hur jag ska gå till väga längre..
Rutiner har vi samma lika varje kväll haft ända sen hon va 6 månader..
Ber verkligen verkligen om hjälp från någon.. Hur gör jag det enkelt att få henne och somna!?
hälsningar en stark mamma som bara vill väl..