• Mixiz

    Återkommande problem

    Hejsan..

    Min dotter är 19 månader gammal.. Vi har en blandis katt här hemma som är hur gå som helst.
    Under ca 4-6 månaders tid så har min dotter haft hosta, snuva, irriterande ögon i perioder.. de har kommit å gott som d velat.. Har träffat läkare och gjort pricktest.. Inget resultat.. Hon fick en liiiten reaktion på hund å katt men inte tillräckligt för att skriva allergi..

    Min dotters ögon har börjat få svullnad runt ögon och gegga å så igen nu, plus snuva å hosta IGEN.. vet inte vilket tur ordning d är i raden..
    Försökt läsa mig till saker men blir bara snurrig.. Så jag ber om hjälp här..

    Vad kan allt detta "förkylnings" symptomen vara pga? katten? Bara allmänt över känslig??
    Jag personligen hade hur mkt allergier som helst som liten.. är detta ärfligt??

    Orolig Mamma!! =) // Mixiz

  • Svar på tråden Återkommande problem
  • Allergiexperten

    Hej! De symtom du beskriver kan mycket väl vara början till kattallergi. När det gäller luftvägsallergi så tar det tid innan man kan få klart besked via test på huden eller blodprov eftersom symtomen kommer långt före den konstaterade allergin. Den lilla reaktionen visar just det. 
     Du är själv allergisk och därför har din dotter också en ökad risk för allergi. 

    Mitt förslag är att ni provar ha katten borta några veckor för att se om dotterns besvär minskar. Dessutom tycker jag att om dottern har besvär från luftrören utan att ha förkylning bör en barnläkare bedöma detta. Ta alltså kontakt igen med läkare för ordentlig utredning. 
    vänliga hälsningar Anitha  

Svar på tråden Återkommande problem