Syster får min Mor vräkt. Vad göra?
Ja...
Min syrra som är 19 bor fortfarande hemma hos min Morsa. De bor i en lägenhet ihop och min syrra är ett riktigt pyschofall.
Jag kan inte skriva ner allt skit som hänt med henne, blir 3-4 inlägg. Men kort och gott. Sedan hon fyllde 18 har hon hamnat hos kronofogden med skulder upp emot 50,000kr och långt över. Totalt misslyckats i sin skola. Hittat pundarkompisar och ändrat attityd till något helt bisarrt.
Hon röker inomhus och fimpar i soffan m.m. Hon låter hennes kompisar bo hos min morsa hur länge som helst. Respekterar henne inte ett dugg.
Hon har misshandlat min mamma och när hennes pojkvän skulle ingripa så hotade hon med att anmäla honom för våldtäkt m.m.
Min farsa kan hon inte bo hos då hon försökt misshandla hans nya ungar. Krossat ett antal rutor hos honom och helt tagit avstånd ifrån honom (Skrev sin adress hos min morsa och sen aldrig kontaktat honom igen om hon inte behöver låna pengar).
Nu ringer min Morsas pojkvän mig och säger att jag måste hjälpa min morsa. Men jag är helt enkelt trött på det här. Har försökt få min Mor att kasta ut min syrra i snart 2 år. Men hon skiter fullständigt i vad man säger till henne (Min mor då dvs).
Hennes hyresvärd har sagt till henne att om saker inte ändras blir hon vräkt inom kort. Ändå vägrar hon göra något åt min syrra.
Jag ringde min syrra och hon skrattade bara åt situationen. Jag har försökt med allt för att få vett i min syrra men inget fungerar. Nu har jag slutat försöka.
Men jag skriver här för att fråga; Finns det något JAG kan göra för att få min syrra utslängd ifrån lägenheten? Eftersom att min mor vägrar göra något åt det.