Skaffa valp under första bebis året ?
Hej jag tänkte fråga om ni som har skaffat barn och sen skaffat hund . jag har haft hund sen jag var 10 och har då även haft hund som är min ! som jag själv haft ansvaret för.. och gått kurser och gått på hundprogram på gymnasiet så det är inte det att jag inte vet hur en hund funkar o så .. jag har precis fått hem min dotter som vart förtidigt född och planerar inte att skaffa hund nu men kanske lite längre fram när både hon och jag kommit in i vardagen och fått rutiner .. så jag har ju inget bestämt datum utan tar det som det kommer .. jag är singel och undrar hur det funkar för er som har skaffat hund under första året med nytt barn ...
Hur har det gått för er ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 15:18
ok nu måste jag bara informera lite .. jag är inte gravid nu jag har en dotter och planerar inte heller att skaffa en valp NU ! jag har som sagt haft hund tidigare och vet vad som krävs för en hund, jag ska ha en chihuahua eller en russky toy så ingen stor hund så mat kostnaderna ligger inte så högt . jag har haft liten hund innan. en sak jag inte förstår är att folk får träning att verka jobbigt .. med dom hundar jag haft innan så har träningen varken tagit lång tid eller mycket tid . allt blir så naturligt som man gör det enligt mig .lär man hunden sitt innan maten så kan den sitt, lär man hunden att stanna om någon knackar på så kan den det osv .. vill bara ha en sällskaps hund så kommer inte tävla med den ..känner att det både för mig och den kanske blivande hunden att det är bättre att skaffa hund då jag är ledig och kan va hemma och har tid att vänja den vid att vara hemma själv så det inte blir ett problem när jag går tillbaka till jobbet. jag bor med gångavstånd till mitt jobb och kan lätt gå hem och gå ut med hunden under dagarna. och ännu en gång jag planerar INTE att skaffa valp nu ! om tidigast ett halvår eller liknande .. och och som någon skrev så VILL jag detta! vill bara höra om någon som gjort som jag kanske gör kanske kan skriva