• kevcass

Lekplats inomhus

Finns ju en massa busfabriker runt om i landet som är väldigt uppskattat av våra barn i flera åldrar.
    Skulle villja höra vad ni tror att starta en inomhus lekplats.

Min tanke är att ibland vill man bara göra något enkelt men det e jätte tråkigt väder ute och ex busfabriken känns sådär för man e inte på hugget själv kanske,
    Där ska finnas personal på lekplatsen men ansvaret ska ligga på föräldrarna.

I anslutning tänker jag mig en liten fikadel och slöhörna för föräldrar som åker dit två eller som anser att barnen kan roa sig själva en stund,

Vad tror ni om denna ide?, är det något som ni hade besökt?

• Svar på tråden Lekplats inomhus
  • Izzibizzi

Hört om Leos lekland? Kolla om de har nåt franchaise- koncept också?

• Helene OSV

Absolut. Man vill (eller kan) ju inte åka till ett lekland så fort man har tråkigt så något lite enklare alternativ vore perfekt. MEN det förutsätter ju att det är MYCKET billigare. Lekland kostar ju multum, för oss kostar det över 400:- per gång bara i inträde och sen tillkommer ju mat och fika för några hundra så det blir ju bara nån gång per år man åker dit. Ett ställe som kanske tog en tjuga i inträde hade vi lätt besökt ett par gånger i månaden iaf. För att gå runt bör det ju då kombineras med ett café med bra utbud för barnfamiljer.

• Izzibizzi

Okej, låter bra. Det skulle jag besöka.

• mejmej

det svåra är nog att få det att gå runt. tror inte det blir så mycket billigare att driva denna lekplats än ett helt lekland. därför behövs mycket mer folk som betalar för att inte priserna skall bli så höga att de är jämförbara med ett lekland. hyra och drift av lokal, personal kostnad (sej lön på120kr/h då kostar det minst 240/h för arbetsgivaren på 10st besökare i snitt blir bara lönen för en personal alltså 24kr/h. sedan tillkommer avskrivningar på lekredskap, underhåll, städning har säkert missat lite till. 
    men tycker annars det låter intresant och skulle gärna gå dit om priset var bra. speciellt med mindra barn 

• Mummy

Det kommer nog bli väldigt, väldigt svårt att få det att bli lönsamt, om ens gå runt.
    Annars hade jag gärna sett en lekplats inomhus 

• kevcass

Tack för era synpunkter

Ja det e ju det där med lönsamheten, Man kanske skulle gå andra vägen att fokusera på ett bra föräldra cafè med en lekplats i anslutning som växer där man får betala en liten summa för att barnen ska få vara o leka och sen ordna aktiviteter som kostar, som tex pyssel dagar, filmvisning, sagostunder osv,

Just ett bra cafè tycker jag att jag har saknat när jag skulle ut o fika eller äta, ofta är det jätte trångt och komma in och basic grejorna saknas ofta, skötbord, barnstolar och ofta blir barnen uttråkade och vill hitta på något annat.

Men nu bor jag ju i en mindre stad, detta kanske inte är något problem om man bor i större städer?

• Pappa G

Läget tror jag är viktigt.
    Helst nära något som drar mycket folk, ex. köpcentrum.
    Men det kan krävas en bra kompromiss, eftersom hyror för läget kommer att öka.

Har du tillgång till någon "billig" arbetskraft, ex. inom familjen?

• mejmej

Ett cafe med ok lekmöjligheter för barnen i blandade åldrar tror jag däremot starkt på. det saknar jag här i denna medelstora stad finns inget riktigt barnvänligt cafe. finns ett med ett sunkigt "lekrum" med skitiga, trasiga, udda leksaker i en låda. men för att komma dit måste man bära runt fika genom hela bygget inklusive trappor. 

Svar på tråden Lekplats inomhus