• Anonym (Ledsen mamma)

Min man söker andra sexpartners

Hej ni alla på Familjeliv.se!

Skriver detta anonymt, eftersom att jag inte vill att någon får reda på min identitet då jag har en viktig karriär och helt enkelt inte vill att någon ska veta om detta. Men känner att jag verkligen behöver tala med någon angående min mans nya intresse, som oroar mig en aning.

Han sitter uppe väldigt länge vid datorn och säger att han håller på att färdigställa arbetsuppgifter, går alltid och lägger mig före honom. Har haft mina misstankar om att han surfar på erotik-hemsidor, det stör mig inte ett dugg.

Självklart så har jag full förståelse att män också behöver en privat stund likaväl som kvinnor. Men en dag så for han ut mitt i natten och skulle ner på macken sa han, medan han var borta så passade jag på att kolla hans dator.

Min upptäckt var hissnande, fick svårt att andas. Han hade lämnat uppe en hemsidan http://www.knullkontakterna.se och han var även inloggad där på sin profil.

Kollade snabbt igenom den, och han sökte som sambo efter andra kvinnor. Tydligen så är det en hemsida vart män och kvinnor kan söka knullkontakter.

Hann tyvärr inte kolla hans inbox på hemsidan, men förvånar mig inte om han haft kontakt med ett antal kvinnor på den hemsidan. Har själv registrerat ett konto bara för att se vilka som är registrerade i vår stad, och det finns ett antal kvinnor att vraka och välja mellan. Så chansen finns att han möter någon annan i smyg...

Vi har ett barn tillsammans, det är den tråkiga delen av historian...

Vad ska jag göra? Vad hade DU gjort i min situation? Har funderat ut ett antal alternativ, men vet inte vilket jag ska välja. Vad låter bäst i era öron?

1. Konfrontera honom och berätta att jag vet om hans nya hobby om nätterna

2. Låtsas som ingenting, och leva med risken att han träffar andra sexpartners

3. Lämna vår bostad direkt och ta med mig barnet

Söker seriösa och snabba svar, är så himla ledsen och förvirrad just nu! Gråter

• Svar på tråden Min man söker andra sexpartners
  • CeciliaMaria82

Du kan låsas vara någon på sidan som är intresserad av honom och se vad han svarar! Är han för på så vet du säkert svaret själv?

• Anonym (lillan)

Tycker absolut inte att du ska leva med detta och låtsas som ingenting. Det skulle nog inte DU bli lycklig av, eller hur? 
    Själv hade jag konfronterat och bett honom flytta. Om du flyr med barnet så kanske det blir konstigt för barnet. bättre att ni två stannar. vägrar han flytta så ge dig av. med barnet. Lycka till! 

• Anonym (Man)

Hur är ert förhållande annars? Saknar du något? Vet du om han saknar något?
    Att sondera terrängen behöver inte betyda att han ännu har varit med någon annan men om du "låtsas som ingenting" så är det nog bara en tidsfråga.
    Jag tolkar det som att det saknas något.
    Du är uppe i din karriär, känner han sig mindervärdig? Har ni tid att vårda ert förhållande eller går tiden åt till arbete och barn? Märk väl, jag säger inte att felet är hans eller ditt men helt klart har ni ett problem.

• Jisa

Du ska såklart prata med honom. Om du stoppar huvudet i sanden kommer du bara må dåligt.

• Furstinna

Lämnar rakt av. Han kan ju knappast försvara det han gjort. Skafferi en man son älskar dig.

Svar på tråden Min man söker andra sexpartners