• Anonym

vad skulle ni välja ? , tatuering

Min mamma har cancer och ska göra en tatuering till henne på undre handleden

Antningen ska det stå , "Te amo mom" som betyder jag älskar dig mamma ( om jag inte har fel får dubbelchecka)
    Eller så ska det stå "mamma" som hon själv skrivit på ett papper så jag föralltid får hennes handstil på mig.
    Tycker båda är så fint och jag har svårt att välja.
    Om ni skulle göra denna tatuering vilket skulle NI välja? ...

och JA jag vet att det är mitt val.

• Svar på tråden vad skulle ni välja ? , tatuering
  • Anonym

"Amo te mom " ska det stå

• Anonym

Vilket språk? Varför använda ett språk som inte är ditt?

Tycker helt klart att du ska använda din mammas skrift.

Jag ska göra något liknande, har teckningar kvar efter min pappa som han signerat, det ska jag göra en tatuering av.

• Anonym

jag tycker latin är väldigt fint, men det lutar mot hennes egna handstil.

• Khaleesi

Visst är latin fint - i latinska sammanhang. Te amo mom är på sin höjd italienska. Nej, kör inte med några hittepågrejer om du ändå ska tatuera in något. Hennes egen handstil är väl åtminstone äkta, så att du kan stå för tatueringen om 20 år.

• Anonym

Jag tycker man använder latin när man vill ha ett citat som man själv "står för"..
    så tycker du sa köra på hennes handstil :)

• Anonym

OM man skulle be henne skriva "amo te mom" ?
    då får jag hennes handstil också, ..

hmm , eller är det jag som tänker alldeles för mycket så det blir fel?

• Khaleesi

Varför inte i så fall be henne skriva något personligt, från henne till dig? Amo te mom är dessutom helt horribelt - hittepålatin med svensk ordföljd. Snälla, snälla, låt bli den!

• Anonym

Varför inte båda? Det finns ju så många skickliga tatuerare, så bara en tanke. Annars håller jag med om din mammas skrivstil

• Flisan79

Jag hade valt bara "mamma" med din mors skrivstil. För mig är ordet mamma tillräckligt laddat för att inte behöva. Det inkluderar redan allt jag känner.

Svar på tråden vad skulle ni välja ? , tatuering