• Förskollärare

Rätt beräknad förlossning?

Är så förundrad över graviditatskalendern här på FL. Där står att jag beräknats ha ägglossning efter att jag fått graviditeten bekräftad (bekräftades på KK den 1 Aug)

Bf. 12 April enl. ultraljudet och skall inte göra fler Ul. (Har PCO-S, så de kan inte bara räkna efter senaste mensen) Kan det vara så att den lill* kommer tidigare än 12 April vilket var datumet de sa på Ul??? Vad tror ni andra? Vet ni när er blev till/när fick ni det bekräftat ?

• Svar på tråden Rätt beräknad förlossning?
  • FridaE

Man brukar väl gå efter datumet de får fram vid UL, för då mäter de ju bebisen och de första 20 veckorna är alla bebisar lika stora och därför kan de räkna ut exakt i vilken vecka du är i och därför bestämma BF. Så har jag förstått iallafall :)

• Förskollärare

Någon aprilmamma som vet om det kan stämma? När bekräftades din graviditet? Verkar graviditetskalendern här stämma?

• vår andra

Jag har BF 8 juni och för mig stämmer det inte heller med SM och ÄL, men jag tycker det är viktigare att BF datumet och antal veckor på min uträkning stämmer på sidan så jag bryr mig inte om det andra.

• My sunshine

de kan aldrig säga exakta tidpunkten på bf ... det e ul plus/minus två veckor men oftast så stämmer det ganska bra

• Concella

Jag har också pco-s och sm gick läkaren på tills ul gav ett nytt bf datum (två veckor framåt). Visste själv att min mens var för oregelbunden att gå på så det var skönt att få ett "riktigt" datum från ultraljudet annars kanske jag hade blivit igångsatt för tidigt vilket hade varit helt onödigt. Det är väl plus minus två veckor runt bf som är normalt att föda.

Svar på tråden Rätt beräknad förlossning?