• Kulan 73

Är Bugaboo Cameleon bra?

Hej,

Funderar på att köpa en Bugaboo Cameleon. Supersmidig och snygg! Men jag har några frågor:
    -Hur funkar den i snö?
    -Hur funkar den på grusväg?
    -Gör fleecen att vagnen blir väldigt varm inuti på sommaren?
    -Fleecens hållbarhet på suffletten?
    -Sittdelen - är inte den väldigt liten? Hur stort barn får plats?

• Svar på tråden Är Bugaboo Cameleon bra?
  • Helena75

-Hur funkar den i snö?
    * Bra, man man vända de stora hjulen fram genom att svänga över handtaget men det behövs sällan. Blötsnö har en gång fastnat mellan det lilla hjulet och kåpan ovanför fast det var bara att sparka loss det *s*

-Hur funkar den på grusväg?
    * Hur bra som helst.

-Gör fleecen att vagnen blir väldigt varm inuti på sommaren?
    * Nej det tror jag inte. Sufeltten rä så stor att luften kommer in utan problem.

-Fleecens hållbarhet på suffletten?
    * Hur bra som helst. Har inte haft några som helst problem. Den är dessutom vattentät vilket är kanon.

-Sittdelen - är inte den väldigt liten? Hur stort barn får plats?
    * Tvärtom. svårt att tro men Bugaboo Cameleons sittdel är väldigt lång. Moa som är 2,5 år har en massa plats kvar och sittdelen är lika stor på den som på en UJ.

• Lilla Sanna

JAAAAAAAAAA den är super. Nu har jag ännu inte använt min så kan inte svara av egen erfarenhet men hade liknande frågor som jag ställt till andra Bugaboo Cameleon ägare och alla är såååååå nöjda med sina. Vet att båda grusväg och snö funkar fint. Min väninna har en Bugaboo Frog och för henne är det inga problem med något av dessa underlag. Även skogs promenad går fint med de stora hjuel framåt.

• Stargirl

Ja vi är JÄTTENÖJDA. Det finns en tråd om just Bugaboo under förälder/barnvagnar där får du säkert bäst svar på dina frågor.

• katarina77

Mycket nöjda är vi hela familjen. Efter 2 vagnar som jag fortfarande inet var nöjd med köpte vi en Bugaboo Cameleon. Smidig, lätt, liten när man fäller ihop den.
    Vagnen går bra att köra på både grusvägar och i snö. Fleecen är mycket mysig och mjuk. Var skeptisk till fleecen först men den är riktight funktionell. Oliver är iofs inte så stor men jag tror garanterat att han får plats i den hela vagntiden ut

Svar på tråden Är Bugaboo Cameleon bra?