• Alisa

Amningslinne eller amnings-BH?

Nu är det egentligen tredje barnet varav ena har ammats (för 11 år sedan). Jag hade då amnings-BH men har sett att det finns amningslinnen. Funderar på om linnen är bättre, har man en vanlig tröja man drar upp är man ju fortfarande klädd på underkroppen, vad tänker ni om det?

• Svar på tråden Amningslinne eller amnings-BH?
  • Pickeli

Amningsbh helt klart. Då kan du ju ha vilka kläder som helst över. Om man måste välja alltså. men en kombination av båda kanske? Känns inte som man får så mycket stöd från BARA ett amningslinne.

Google it!
  • 05091112

Jag har alltid haft både och. Tunn BH utan byglar och sen linne över. Vitt eller svart , det kan man ju ha under det mesta=)

• Vickan I

Jag föredrog amningslinnen. Men beror kanske lite på hur stora bröst man har också. Som du säger föredrog jag vanliga toppar och då var linnet toppen under.

• Annelie 76

AmningsBH. Jag har sen ett vanligt linne som jag bara drar upp över BHn (trär inte i armarna) och sen en t-shirt eller nåt över. När jag sen pumpar (ammar inte) drar jag den översta tröjan uppåt och linnet neråt och slipper ha en bar mage. Det bästa hade väl kanske varit att ha ett linne utan axelband men det har jag ingen användning för senare...

• Pickeli

Kan rekommendera amningsbh och vanligt linne från HM. Det finns jättebra baslinnen som är lätta att dra ned under tuttarna! Kostar typ 49kr st och finns i alla möjliga färger. Använder dem flitigt även nu efter amningsperioden är slut

Google it!
  • skruttarnas mamma

jag kommer kombinera amningslinne med amningsbh (alltså ett linne utan bh i utan bara avtagbara axelband, har sett att lindex har sådana) och så koftor, skjortor och tröjor utanpå det så blir det nog väldigt smidigt att ta fram mjölkpaketet =)

• skruttarnas mamma
    Pickeli skrev 2012-01-24 11:39:58 följande:
    Kan rekommendera amningsbh och vanligt linne från HM. Det finns jättebra baslinnen som är lätta att dra ned under tuttarna! Kostar typ 49kr st och finns i alla möjliga färger. Använder dem flitigt även nu efter amningsperioden är slut
    tack för tipset!! =) blir ju mkt billigare! 
  • Alisa
    Pickeli skrev 2012-01-24 11:39:58 följande:
    Smart! Har haft flera linnen från H&M, billiga men oväntat hållbara  
    Det blir nog en bra amnings-BH att införskaffa.

Tack för alla svar!  {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Amningslinne eller amnings-BH?