• inväntande

Ni som jobbar åt Systembolaget!

Har varit intresserad av att jobba där hörde talas om en tjänst men ögonen höll på ploppa ur när jag såg annonsen!

2 timmar per vecka?!?! Är det möjligt?

Har ni mest bara timanställningar som dom utökar vid behov? Känns tokigt att ringa och fråga om jobbet jag kan ju inte säga "skämtar ni med 2 timmar per vecka?"

Det stod inget om extra jobb, lämpligt för dig som vill jobba lite eller nå sådant.     

• Svar på tråden Ni som jobbar åt Systembolaget!
  • irritera nde

Kanske fredagar mellan 16:00 och 18:00

Det är väl då det är kö

• Tualisa

Vet att min svägerska jobbade på systemet och fick en anställning på typ 15-20% men jobbade nästan heltid. Dom hade lagt upp det så på hennes "systembolag". Tror det verkar funka så på många ställen.  Så om du bara kommer in och får jobbet så får du nog jobba mera.

Mina småtroll: Alva 080514, Tor 100130.
  • SoStylish

Två timmar låter ju löjligt lite. Ring eller maila och fråga om det verkligen stämmer eller om dom har glömt en siffra!

• inväntande

Jo jag vill ju jobba men det blir ju brak förlust om det inte blir mer och blir det sen inte förlängt så har jag ju minskat min a-kassa med smultum.

VIll ju jobba med måste vara realistiska förhållanden och så.  Känns som fel att ringa och fråga om dom menar 2 timmar per vecka Ja ja får väll ringa då.

Kruxet är att jag är vikarie nu på ett annat ställe jobar mellan varven samtidigt som jag söker andra jobb men byta från 100% som vikarier då coh då till 2/tim per vecka tillsvidare? låter som en omöjlig ekvation Obestämd     

• deecember

På många ställen, inte bara systembolaget, garderar de sig med att ge väldigt få "garanti"-timmar till tim-vikarier. På så sätt kan de fylla upp dagarna med större behov med billiga fyllnadstimmar istället för övertidstimmar, och behöver inte betala för "garanti"timmar de inte kan fylla upp..
    Alltså, en del veckor kanske de har behov av 40 h, medan veckan efter enbart av 3 h, hade du haft en anst. med 10 h/v hade de ju tvingats betala en lön till dig för de 7 h de inte kunnat fylla upp med arbetstider..
    Hmm, hoppas du förstår vad jag menar iallafall.

• Elaifiknow

Det kanske är 2h/v. utslaget på en månad? Det kanske rör sig om ett 8h-pass eller två st 4h-pass? De kanske angivit en lägstanivå, med möjlighet att arbeta mer?

• inväntande
    deecember skrev 2012-01-24 12:49:20 följande:
    På många ställen, inte bara systembolaget, garderar de sig med att ge väldigt få "garanti"-timmar till tim-vikarier. På så sätt kan de fylla upp dagarna med större behov med billiga fyllnadstimmar istället för övertidstimmar, och behöver inte betala för "garanti"timmar de inte kan fylla upp..
    Alltså, en del veckor kanske de har behov av 40 h, medan veckan efter enbart av 3 h, hade du haft en anst. med 10 h/v hade de ju tvingats betala en lön till dig för de 7 h de inte kunnat fylla upp med arbetstider..
    Hmm, hoppas du förstår vad jag menar iallafall.

Jo  jag blev lite klokare Skrattande men nå låter det tokigt fasst vore jag arbetsgivare skulle jag säkert göra samma själv.
  • deecember
    inväntande skrev 2012-01-24 12:54:38 följande:
    Jo  jag blev lite klokare Skrattande men nå låter det tokigt fasst vore jag arbetsgivare skulle jag säkert göra samma själv.
    Precis som någon säger i inlägget ovanför, rör sig det nog också om en "snitt" arbetstid på 2h/veckan..
    Men visst är det en jäkligt trist arbetstid/form för någon som vill jobba och också veta hur mycket man förväntas jobba..
  • violan

Hej,

Min sambo arbetade tidigare på systembolaget.
    De anställer ofta på 2 h/v och det är precis som någon skrev ovan att det är för att slippa
    garantera mer timmar.

Min sambo arbetade heltid större delen av anställningen (från juni - dec), men det fanns också veckor då det blev väldigt få timmar.

Det var endast två anställda på bolaget han arbetade på som hade 100% anställningar, resten hade deltid.

• inväntande

En fråga om kanske lite privat men hur går det då med stämplingen jag har 36 deltidsdagar kvar och en par hundra vanliga dagar. Jag menar gick det att klara sig ekonomiskt?

Karln min tjänar nycket bra men jag vill ju rå mig själv .  

Svar på tråden Ni som jobbar åt Systembolaget!