• Anonym

Hur tidigt har ni hört bebisens hjärta med egen doppler? (Angelsound, angeltalk osv)

Hur tidigt har ni hört bebisens hjärta med egen doppler? (Angelsound, angeltalk osv)

• Svar på tråden Hur tidigt har ni hört bebisens hjärta med egen doppler? (Angelsound, angeltalk osv)
  • Theas Mamma

9+0. Kunde verkligen inte låta bli. Det är ju så mysigt! Glad

• Talala01

Är de lätta att använda? Skulle gärna testa!

• Theas Mamma

Ja de är lätta och smidiga tkr jag

• Anonym
    Theas Mamma skrev 2012-01-24 19:10:55 följande:
    9+0. Kunde verkligen inte låta bli. Det är ju så mysigt! Glad
    Åh det är jag idag! Vilken har ni använt?
  • Virkad

I vecka 10 trodde vi. Men vi hade heeelt fel! Efter hon var född testade vi igen, o det lät likadant, utan bebis i magen. :P Så det var nog något helt annat vi lyssnade på hahaha.

• Theas Mamma

När vi väntade Thea använde vi Angelsound, men den fick jag inte fart i nu så jag köpte en ny och den hette Caremaxx tror jag, på Teknikmagasinet.
    Ni måste lyssna väldigt långt ner, börja lyssna efter eran egen puls i ljumsken. När ni sedan hittar bäbisens puls kommer ni höra skillnad, den går ju dubbelt så fort ungefär :)
    Lycka till!

• Anonym
    Theas Mamma skrev 2012-01-25 15:16:03 följande:
    När vi väntade Thea använde vi Angelsound, men den fick jag inte fart i nu så jag köpte en ny och den hette Caremaxx tror jag, på Teknikmagasinet.
    Ni måste lyssna väldigt långt ner, börja lyssna efter eran egen puls i ljumsken. När ni sedan hittar bäbisens puls kommer ni höra skillnad, den går ju dubbelt så fort ungefär :)
    Lycka till!
    Jadå jag har hört mina andra tre barns hjärtljud så jag hör skillnad =)
    Men har varit så sjukt orolig denna graviditeten så jag köpte en angeltalk, på gott och ont liksom :/ 
  • Starbaby
    Virkad skrev 2012-01-25 11:01:32 följande:
    I vecka 10 trodde vi. Men vi hade heeelt fel! Efter hon var född testade vi igen, o det lät likadant, utan bebis i magen. :P Så det var nog något helt annat vi lyssnade på hahaha.
    Du lyssnade nog på din egen puls.
  • lenola
    Anonym skrev 2012-01-24 13:05:56 följande:
    Finns det risker med en maskin som denna??
    Tänkte på att de tagit bort möjligheten att lyssna på hjärtljud i vecka 15 pga. ökad risk för missfall av den lilla lilla värmeökningen eller är detta en annan teknik?
    Bara undrar.... =) 
Svar på tråden Hur tidigt har ni hört bebisens hjärta med egen doppler? (Angelsound, angeltalk osv)