Klarna påstår att jag har en skuld på 3500 kr hos dom?!
Jag är såååå förbannad just nu. Sitter och väntar på svar från "Klarna". Jag har vid flera tillfällen beställt saker på nätet via dom. Alltså på faktura. Men jag har ALLTID sett till att betala av alla fakturor i slutet av månaden. Trots det så får jag hem ett brev från dom. Där det står följande:
"Hej!
Vi saknar en eller flera inbetalningar på ditt Klarna konto. Detta gör att vi, om du inte följer nedanstående instruktioner, tvingas säga upp ditt Klarna konto och skicka ärendet vidare till inkasso. Du har dock fortfarande chansen att fortsätta din delbetalning enligt avtalade räntevillkor. För att göra det betalar du delbetalningssumman enligt följande instruktioner:
Betala minst: 561, 24 SEK
Betalning skall göras till bankgirokonto: *******
Som referens använder du OCR-nummer: *********
Observera att betalning skall vara Klarna tillhanda senast: 2012-02-06
Om du istället vill betala hela din skuld och avsluta ditt konto, vänligen betala enligt följande instruktioner:
Betala belopp: 3.560,35 SEK (!?!?!?!)
Betalning skall göras till bankgirokonto: ******
Som referens använder du OCR-nummer: *********
Observera att betalning skall vara Klarna tillhanda senast: 2012-02-06
Observera att chansen att återgå till normal delbetalning inte kommer att erbjudas igen. Vid utebliven betalning kommer kontot att sägas upp samt lämnas vidare för inkassoåtgärder."
Vad i h*vete är detta!?!? Jag har OMÖJLIGT skulder hos dom för över 3500 kr!! Det kan hända att jag vid några tillfällen har beställt saker via nätet och sedan skickat tillbaka varorna eller avbeställt strax efter. Kan det bero på det? Har varit med om det förut att såna här fakturaföretag och framförallt inkasso som missat en massa betalningar man gjort och så sen undrar dom vars pengarna är...
Sen när det står en massa om delbetalning som jag aldrig använt mig utav?? Jag har mailat dom och skrivit att jag vill veta EXAKT vilka företag och för vilka ordrar dom grundar detta på. Detta är ju bara GALET!
Någon som kan begripa sig på det här??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 23:29
Jag har pratat med Klarna idag och tydligen stämmer allt ...
Det har legat kvar obetalda fakturor hos dom. Dom flesta är alltså från Nelly.com som velat ha betalt för returen och dessa har då legat där och samlat på sig förseningsavgifter m.m. Sedan var det grejerna vi har beställt och tänkt betala i slutet av februari blivit som "vanliga" obetalda fakturor pga att jag misskött betalningen hos dom sen tidigare. Då gäller tydligen inte denna "Betala i slutet av februari"-kampanj längre.
Men tjejen i telefonen sa att jag kan betala minsta belopp på ca 560 kr nu och så fortsätta betala den summan varje månad tills min skuld är borta eller välja att betala allt på samma gång. Men jag har ju inte råd att betala 3500 kr nu bara sådär, så då får jag betala av skiten då istället ....
Lärde mig dock en läxa och kommer aldrig mer beställa något på faktura!