• Anonym (Uppgiven!)

Jag är så trött på att vara ful!

Vad gör man när man är så ful att folk tror att man inte har alla hönsen hemma. Att jag dessutom stammar lite hjälper ju inte till! Så där står man och ska prata med en potentionell arbetsgivare, med en näsa som har enorma näsborrar, med små ögon, köttiga läppar och stammar. Inte en chans att man får ett arbete. Jag ahr till och med fått svar att nej, vi ska anställa ansiktet utåt (reseptionist) du ser inte tillräckligt bra ut! Jag gick ut med bäst betyg i min gymnasieklass, men det spelar ingen roll! Jag är trött nu...trött på att vara ful. Säg nu inte att det är bara att operera, det är det inte, jag har inte sett en näsa som min som blir bra av operation! Vad gör man för att få ett arbete när man är ful som stryk? OBS, jag överdriver inte, hur gör ni andra som inte är några Barbisar, hur blir ni bemötta i samhället?

• Svar på tråden Jag är så trött på att vara ful!
  • irritera nde

Bli chef - många chefer har ett tryne man hälst inte vill se

• Chazz Michael Michaels

Ser ut gör man som man gör, grejen är att man måste gilla läget. Ser man sig själv som ful är risken större att andra också gör det (eller ja, åtminstone att det är vad man inbillar sig). 

Jag ser själv ut som en påse skridskor men har lyckats få jobb ändå. Bemött blir jag väl som alla andra skulle jag tro. Har någon problem med mitt utseende eller min personlighet är det deras sak, inte min.

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • irritera nde

Bli lapplisa - det finns inga vackra parkeringsvakter

• Anonym

Vad söker du för jobb??? "Du ser inte tillräckligt bra ut"??? Där skulle jag inte vilja arbeta även om det var det sista lediga jobbet på jorden!

• sextiotalist

Få folk fokusera bort från ditt ansikte. Har du möjlighet att få hjälp med att ha en outfit som gör att ditt helhetsintryck blir annorlunda. Gå till en frisör, be att få hjälp med ditt hår. Fixa glasögon, oavsett om du behöver eller inte, gärna lite fräcka, då tänker inte folk på dina ögon. Gå till en som kan make-up, lär dig knep som trollar lite i ansikte. Be hjälp från en coach med retorik. Inte för att detta i grunden ändrar ditt utseende, men du kanske hittar en stil som du är bekväm med, då känner du dig säkrare och du utstrålar en säkerhet som kan ge massor. Receptionisterna hos oss är inga tvålfagra kvinnor, utan väldigt alldagliga, en på gränsen till grå och tråkig vid första intrycket, men när hon öppnar munnen så upplever man en supertrevlig äldre kvinna. Sträck på dig, upp med hakan, träna på att gå med snygg och bestämd gång, skaffa skor med lite klack, släng undan håret och le. Många som upplevs som snygga är inte alltid snygga, men de ser till att folk fokusera på det som är bra hos dom.

• Anonym (Uppgiven!)

Jag är glad och proffsig på det jag gör, men folk dömmer en innan man hinner stamma sig genom första meningen! Jag får väl bli chef då! Folk har en tendens att försöka sätta sig på mig! Grrr!

• Anonym (Uppgiven!)
    sextiotalist skrev 2012-01-24 13:56:27 följande:
    Få folk fokusera bort från ditt ansikte. Har du möjlighet att få hjälp med att ha en outfit som gör att ditt helhetsintryck blir annorlunda. Gå till en frisör, be att få hjälp med ditt hår. Fixa glasögon, oavsett om du behöver eller inte, gärna lite fräcka, då tänker inte folk på dina ögon. Gå till en som kan make-up, lär dig knep som trollar lite i ansikte. Be hjälp från en coach med retorik. Inte för att detta i grunden ändrar ditt utseende, men du kanske hittar en stil som du är bekväm med, då känner du dig säkrare och du utstrålar en säkerhet som kan ge massor. Receptionisterna hos oss är inga tvålfagra kvinnor, utan väldigt alldagliga, en på gränsen till grå och tråkig vid första intrycket, men när hon öppnar munnen så upplever man en supertrevlig äldre kvinna. Sträck på dig, upp med hakan, träna på att gå med snygg och bestämd gång, skaffa skor med lite klack, släng undan håret och le. Många som upplevs som snygga är inte alltid snygga, men de ser till att folk fokusera på det som är bra hos dom.
    Jag ler lite när jag läser ditt inlägg! Släng med håret och leTyst Bra tips, ska kanske försöka det, men nu har jag bytat karriär och allt det där blir fel, jag kan inte komma i högklackat och stylad för då hade jag absolut inte passat för jobbet! Lagom är bäst, men glasögon och hållning ska jag tänka på!
  • Anonym (Bara snygg?)

För mig är det tvärtom... jag får ständigt höra hur vacker jag är, vilka otroliga ögon jag har... "du ser ut som Beyonce"... *inget skryt nu*. MEN det känns som att det är det enda jag är för folk... snygg. 
    När diskussioner uppstår kring seriösa, viktiga ämnen så lämnas jag lätt utanför. När planer om företag spånas om så är jag den som sist får en roll.. och den rollen blir typ kaffekokare...?!

Jag har mycket att säga och jag kan mycket men jag är inte den som pratar högst eller försöker synas för det har jag alltid gjort ändå.  

Utseende är verkligen inte allt TS! Du som gått ut med bra betyg och har huvudet på skaft, visa framfötterna och ta för dig. Kör på och sluta känn dig hämmad på grund av utseende. Om du är självsäker och satsar på att visa dina bästa sidor så kommer ingen att sätta sig på dig.  YOU GO!!!!!!!!!!!!

• Anonym (Uppgiven!)
    YummyMami skrev 2012-01-24 14:15:12 följande:
    Det finns inga fula människor bara gräsliga bilder och dåliga spegeldagar! 
    Typ! Jag hatar foto, jag ser alltid ut som om jag är tappad bakom en vagn och mina vänner kan vara snabba med att lägga ut sådana foton på sociala sidor, inte kul!
    Jag trodde att det skulle gå över med åren, att man kände sig ful, men det gör det inte! Det kan vara för att man blir påmind om det hela tiden.
    Burka har jag övervägt!
Svar på tråden Jag är så trött på att vara ful!