• Caroliines

Förskolor i Bålsta - tips för nyinflyttad!

Hej,

Jag och min sambo är relativt nyinflyttade i Bålsta och har en son på 10 månader. Vi har planerat att skola in honom i höst när han är ca 1,5 år gammal. Har tyvärr inga vänner/bekanta med barn i Bålsta som kan ge oss tips på vilka förskolor som är bra eller dåliga därför vänder jag mig hit.

Jag vet att det är otroligt individuellt vilken typ av förskola man gillar men jag är idel öra då jag har noll koll på både områden, förskolor, skolor m.m. Beskriv gärna varför ni tycker just den förskolan är bra eller dålig. Alla tips tas tacksamt emot!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Förskolor i Bålsta - tips för nyinflyttad!
  • Muffins i magen

Hej! Vi har vår dotter på Nybyggets förskola. Vi önskade den i första hand pga en nära vän som har arbetat där och rekommenderade den. Dottern har varit både på en småbarnsavdelning och nu efter att hon fyllt tre på en större avdelning. Vi är jättenöjda rent allmänt, det är bra och mysig personal, bra stämning i barngruppen och dottern trivs väldigt bra. Det är en relativt stor förskola med omkring 100 barn på 7 avdelningar. De har en stor innergård som är avdelade med grindar för små och större barn. Vi har ingen erfarenhet av de andra förskolorna så det är svårt att jämföra. Nybygget ligger i ett bra område, vi har cykelavstånd (ca 10 min) dit även om det fanns förskolor närmre vårt hem men jag gillar inte dessa områden (omkring Mansängen) som de ligger i. Är själv uppväxt i Bålsta och har sett mycket oroligheter runt det området, även om själva förskolorna säkert är bra. Sedan finns det privata också som vi stod i kö till men tackade nej dels pga långa avstånd men också för att vi inte gillade idén med föräldrarkooperativ, för mycket jobb på vår dyrbara fritid tillsammans för vår smak. Dessutom har vi inte möjlighet att hoppa in och arbeta oavlönat när den ord. personalen är sjuk. Hoppas du får fler svar!

Svar på tråden Förskolor i Bålsta - tips för nyinflyttad!