• vattenmelonen

London-weekend?

Hej!
    Har tänkt att bjuda min pojkvän på en London-weekend när han fyller år, i Juni. Har tänkt vara där torsdag - söndag. Nu när jag kollat ser det ut som jag kan få flyg + hotell för 5000-7000 kr.
    Undrar nu hur mycket fickpengar jag skall spara till oss båda?
    Vi kommer inte shoppa särskilt mycket utan åker dit för att åka London Eye, gå på Madame Tussauds och sånt som man gör i London.

Ge mig så mycket tips som möjligt!! =)

• Svar på tråden London-weekend?
  • Lena

De klassiska uristgrejorna är dyra. 3000-5000 känns rimligt

• April barn

Säger samma som ovan, det är dyrt att leva och vara i London så jag skulle ta med 5 000:-

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • cloudberry79

Här skrev jag ett jättelångt inlägg med lite tips om vad som kostar i London, sen råkade jag komma åt F5 och allt försvann...

Kort version: Resa inom London kostar en del, räkna med en femhundring iaf. Mat kostar också, beroende på var man äter (äter man på donken eller KFC blir det ju billigt, men tänk ca 700 om dagen iaf) Frukost ingår sällan på hotellen, continental breakfast är typ rostat bröd med marmelad och te, inte Svensk standard

Och ett tips: London eye är SKITtråkigt, det är mycket häftigare att se nerifrån än att faktiskt åka. En riktig snarktur för massor med pengar. Madame Tussauds är kul för en fjortonåring typ, hoppa över det och välj bättre grejer; tex:

Torsdag: Gå på musikal! Biljetterna är ofta billigare på torsdagar och det är en kul grej att börja weekenden med. Vi har sett We will rock you (superduperbra) och MJ-tribute (inte lika bra alls).

Fredag: Gå på Natural history museum på dagen (fri entré och otroligt bra!), se en pjäs på The Globe på kvällen (ståbiljetter kostar fem pund, nästan gratis och det är en otroligt rolig upplevelse!)

Lördag: Gå på Towern på dagen, missa inte Beefeater-turerna! Kolla in kronjuvelerna när ni ändå är där På kvällen kan ni tex gå på någon av alla Cinemax-biograferna eller kolla in karaoke- /pianobarerna i city.

Söndag: Ta en morgonpromenad i Hyde park. Köp kakor på Ben's cookies vid South Kensingtons T-banestation att ha med som mellanmål. När ni är klara kanske ni vill köpa mer kakor att ta med hem på flyget

If you love me - please don't feed me!
  • marinassk

Jag har varit i London en 8-10 g

• marinassk

Gånger och älskar det... Couldberry sammanfattar det väldigt bra. Ta alltid med några tusen till än vad du tänkt dig blir lagom, för det går verkligen åt!!

Svar på tråden London-weekend?