• Anonym

Min sambo sitter vid datorn hela tiden!!!!!!!!!

Nu sitter jag här och funderar på om det är jag som överreagerar eller vad det nu är, jag har sen 1år tillbaka bott med min sambo, vi fick en son för en månad sen, och allt känns jättebra.

Men nu är det så att det känns som om min sambo föredrar datorn före mig :( Han sitter vid datorn flera timmar per dag, han spelar skit spel som tex WOW. han svarar inte när man pratar med honom, och ber man honom ta hand om bäbisen, ja då lägger han sonen i knät och fortsätter spela, varje dag slår han på datorn, de ska kollas aftonbladet,facebook,googlas,spelas, ja gud vet vad.

Han säger att han inte alls sitter vid datorn så mycket som jag påstår, men det gör han visst.
    Jag kan liksom sitta i soffan helt själv i mörkret, han bryr sig inte om mig. han skulle inte reagerat om de kom in en inbrottstjuv heller!!

han åker in i en annan värld, han hör ingenting, han bara koncentrerar sig på annat! han vill inte vara med mig, bara dator dator dator!  när han kommer hem från jobbet är det datorn som gäller, inte sin flickvän.

Han tränar varje dag oxå,så vi har inte tid för varandra känns det som, han kommer hem från jobbet, sätter på datorn,lagar mat, tränar,kommer hem, sitter vid datorn,lagar mat,duschar,sover!! så ser hans vardag ut! 

Jag står inte ut längre! känner mig bortglömd. vill inte att vårat förhållande ska ta slut pgr av en DATOR!
    han är medveten om hur mycket jag ogillar det, och allt det där. och när vi bråkar eller tjaffsar  är det  oftast pgr av spelandet,och datandet!

Vad ska jag göra :( ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 21:41
    Jag har satt ultimatum, de höllju inte, han har haft datorförbud dagar,men de kan jag inte påstå hållt!
    Jag tror han inte lyssnar på mig för han vet att jag inte kommer lämna honom :( så han kan göra som han vill typ, men blir så less, datandet förstör allting, våra myskvällar,sexliv, om vi ska gå någonstans, tar de 100år för honom att stänga av datorn, man får skrika på honom 10gånger.

Han var precis likadan när jag var gravid och innan :( trodde han skulle ändra sig när vi fick barn,men nänä!!

I början av vårat förhållande var han inte sån, skulle han va de skulle jag nog inte stannat kvar!

Ack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 21:49
    Jaa jag kan ju tillägga att han är vaken till 05-07:00 på helgerna,när jag sover för att kunna spela utan mitt tjat!!

• Svar på tråden Min sambo sitter vid datorn hela tiden!!!!!!!!!
  • 969910

Hur var han innan ni fick barn ?

• Lena

Har ni diskuterat hur mycket tid som är rimligt att lägga på sina intressen. Ni bör ha lika mycket tid.

• Anonym

Haha min är också så.. Dator och telefon är hans liv. Ändå säger han att det är JAG som sitter för mycket vid datorn, han har även tagit datorn ifrån mig 2 ggr...

• Anonym

dels skriver du upp hur länge han sitter och så skriver du upp vad du gör samma tid. Då har ni nåt att prata om, diskutera hur ni vill ha det där hemma egentligen. Han kan ju lika gärna bo ensam annars

• Anonym

Min sambo sitter också mycket vid sin dator den står för kontakten med vänner, underhållning, nyheter, avkoppling och en himla massa annat. Har du pratat med din sambo om hur du känner?

• FlickanNenn3

min är likadan dock inte sambo men när han är hemma på permiss just nu i fängelse, så sitter han framför datorn 24/7 och dessutom brukar han ha med sig sin polare som oxå bara spelar dataspel och inte ens nätterna får vi tsm för då ska han dela rum med oss, jag är oxå jävligt trött på det men jag har ställt ultimatum till han, välj mig eller datorn, det kanske är det du behöver göra oxå!?

• Anonym

Min sambo är precis likadan! Det räcker inte med att han sitter vid datorn hela dagarna i skolan, när han kommer så sätter han sig vid datorn direkt! Mig skiter han fullständigt i. Han är gift med den där jävla datorn! Han säger att han jobbar för att dra in pengar till oss.. visst det gör han delvis. Men mer facebook än jobb om man säger så. När jag kommer in i sovrummet stänger han alltid ner facebook så jag inte ska se att han sitter där. Blir så jävla trött! Orkar snart inte mer! Det är likadan på helgerna.. han sover till 12 sen är det datorn som gäller fram till eftermiddagen, sen träning och sen dator igen. MEN JAG DÅ FÖR FAN!? Har diskuterat detta flera gånger men han verkar inte förstå. Han sitter även fast i sin iphone, han tar med sig den när vi kollar på film, när han sitter på toaletten,när han äter frukost osvosv. BLIR GALEN!

• Anonym

+1. Min man har troligtvis ett sexuellt förhållande med sin dator för han slinker ner framför den så fort han kommer hem, så fort han klivit upp och innan han går och lägger sig. Med lite tjat kan han ägna en kväll åt oss, då sitter vi framför TV-n. Väldigt romantiskt!
    ibland har jag funderat på att förstöra den eller åtminstone gömma någon viktig kabel så han inte kan spela. Vad skulle han göra? Det skulle ju bara inte gå! Här hemma ser det ut som skit fast vi har bott i lägenheten flera år. Jag försöker uppmuntra till att vi ska fixa snyggt och ringa Myrorna så de får hämta överflödiga möbler och saker. Han tar aldrig någonsin intiativet till det.  Han säger att heminredning inte intresserar honom och sen är det i princip slutpratat. När jag bodde själv var det kanske inte alltid superstädat men det var iallafall någon ordning och ganska trivsamt.
    Det ironiska är att han har fått datorn i present av mig, då var han så söt och glad och jag var världens bästa flickvän. Jag hatar hans dator och har förklarat hur jag ser på hans i mitt tycke beroende men precis som ts kille så spelar han ju inte så mycket som jag påstår...
    Han går ofta upp flera timmar före mig för att sitta och spela själv. Dessvärre fortsätter han när jag har gått upp också.

• Anonym (irriterad mamma)

har det likadant o vet inte hur länge jag orkar. vill få ordning på våran 5 månader dotters dygn men han är inte intresserad av att hjälpa till. kastar snart datorn från balkongen!

• Indianica

Tycker ni ska införa datortid, låt säga mellan klockan 18-19 på vardagarna och kanske lite längre på helgen. Det funkar nog dåligt att säga "Jags ka surfa/spela mindre" eller "Jag ska bara surfa i en timme per dag" (för hux flux har den timmen blivit tre timmar...i så fall bör man typ ställa äggklockan).Och ja, man kan faktiskt klippa av kablarna om en vuxen människa inte klarar av schemalagd datortid....

• Anonym (visa framföttern)

Min sambo är likadan och han ändrade sig inte fasten jag bad honom.
    Be honom flytta eller att du inte vill mer så länge han inte sätter ett riktigt moget liv framför fantasi. och kommer han med ursäkter så är det bara att peka på dörren och be honom flytta hem till mamma, för det är endast ungdommar och småbarn som resonerar datorn före jobb, familj och speciellt erat barn.
    Visa karn vart skåpet skall stå och funkar inte detta, jadu... klipp av internetsladden eller ( om de nu så e fallet) Är det du som betalar interneträkningen? Stäng av det.

• Rakad Apa
    Anonym skrev 2012-01-24 19:36:38 följande:

Han var precis likadan när jag var gravid och innan :( trodde han skulle ändra sig när vi fick barn,men nänä!!
    Varför trodde du det?
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (visa framföttern)

Har provat med allt tyvärr. Han har varit sådan konstant, alltid dator och alla sina j*vla data spel. allt från star wars till wow och diablo mm.
    Vill tillägga att vi gått isär nu pågrund av detta. 

• baran

Hallå en kille här data spel galaxy det är våra personligt vi gillar spelar kan ni inte hitta nåt o läka låt oss vara sambo betyder inte 24/7 mysig yala ta hand om barnen :d

Svar på tråden Min sambo sitter vid datorn hela tiden!!!!!!!!!