• Anonym

Går det att få smalare vader?

Jag har kraftiga vader (muskulösa), jag undrar om de går att få mina vader smalare utan att mina promenader blir lidande? Jag har kraftig benstomme, breda axlar och är lite "grov" i mig själv. Men för några år sedan då jag började vara ute och promenera någon timma om dagen har mina vader blivit så mycket grövre. Har cyklat en hel del och antar att det inte hjälper benmusklerna direkt att bli mindre.

Läste en gång att en modell inte skulle gå i trappor och liknande eftersom hon då fick benmuskler. Men om man vill röra på mig mycket, äter bra och så, går det att få smalare vader då?

Jag älskar att vara ute och promenera, både för kondisen och att få vara ute i friska luften så det är inget alternativ att sluta med detta och hitta annan träningsform. Ska jag bara försöka acceptera mina breda vader och se det som att jag har gjort något bra (med alla promenader) eller finns det nåt man kan göra för att de ska bli smalare?   

• Svar på tråden Går det att få smalare vader?
  • Anonym

Googlade och såg att det typ är omöjligt att få smalare vader men att man kan strecha sig till snyggare vader. Vet någon hur man gör det på ett bra sätt?

• Anonym

stretcha*

Skulle det ju förstås stå i inlägget ovan.  

• Insatt

Jag tror inte det. Fick själv massiva vader när jag var barn och dansade balett. Kanske blir de smala om jag lägger mig i en säng och vägrar röra mig på ett år samt bantar hårt, men jag vet inte om det är värt det. 

• Anonym
    Insatt skrev 2012-01-25 00:54:07 följande:
    Jag tror inte det. Fick själv massiva vader när jag var barn och dansade balett. Kanske blir de smala om jag lägger mig i en säng och vägrar röra mig på ett år samt bantar hårt, men jag vet inte om det är värt det. 

Haha nej jag tror inte heller att det är värt det.

Jag trodde att balettdansöser hade smala vader, har jag sett för mycket på film Flört  
  • Insatt
    Anonym skrev 2012-01-25 01:03:51 följande:
    Haha nej jag tror inte heller att det är värt det.

Jag trodde att balettdansöser hade smala vader, har jag sett för mycket på film Flört  
    Ja, du har nog sett för mycket på film och då med dansöser som har anlag för smala spiror. Jag har dessutom anlag för att bygga muskler.
    Inte en spinkig dansös:

• Anonym (Hanna)
    Insatt skrev 2012-01-25 01:21:57 följande:
    Ja, du har nog sett för mycket på film och då med dansöser som har anlag för smala spiror. Jag har dessutom anlag för att bygga muskler.
    Inte en spinkig dansös:

Fast det där räknar jag som smala vader!

Hade ett ex med riktiga stockar till vader just pga "för mycket" promenerande, det störde henne något enormt! Jag tyckte dock att de var jättefina, för de satt ju på henne. Det ser dessutom himla häftigt ut med muskler!
    Vad jag vet kommer inte stretching göra någon större skillnad, men det skadar ju inte att testa!
Svar på tråden Går det att få smalare vader?