• Anonym (TS)

Bara jag som blivit slapp efter förlossning? =(

Läser i trådar över hela FL om alla mammor som blivit så trånga alternativt precis som vanligt efter sina förlossningar.

Jag födde för snart 1 år sedan och fick kraftiga bristningar som tog tid på sig att läka. Pga det samt att både jag och mannen har varit trötta och inte alölt för pigga på sex så har det bara blivit några få gånger sedan förlossningen. Sedan ett par månader tillbaks gör det inte alls ont med sex längre och igår var vi dessutom hyffsat pigga så vi myste till det lite

Efteråt frågade jag om det känndes som innan förlossningen och fick ett "Nja, inte riktigt, mummel mummel" ungefär. Frågade HUR det känns och fick "Får man säga det?" till svar. Klart jag ville höra och då talade han om att det känns mycket rymligare nu än innan förlossningen

Jag tycker jag kniper. Åtminstone en stund varje kväll men jag ska försöka bättra mig. Har ett par smartballs också men tycker de är ganska meckiga att hålla på med.

Finns det fler som faktiskt har blivit slappare efter förlossningen? Jag känner mig ensamast i världen med det här problemet. GÅR det att träna upp? I så fall vill jag ha tips.            

• Svar på tråden Bara jag som blivit slapp efter förlossning? =(
  • Anonym (TS)

Jag kan tillägga att smartballsen har jag haft innan jag blev gravid också. Fnissade lite när jag läste att man skulle börja använda dom liggandes för att såsmåningom kunna använda dom även när man står upp utan att de trillar ut. Det fanns inte en chans att de skulle kunnat ramla ut innan jag födde barn men det gör dom nu om jag inte kniper precis hela tiden.

• Angelica8912

Kniper du rätt?
    Du kan söka dig till en sjukgymnast som hjälper dig och ger dig ett knipprogram med. Det fick jag och de hjälpte massor!

• Anonym

Min sambo blev slappare den första tiden efter förlossningen. Det tog faktiskt mer än ett år, kanske mer än två, minns faktiskt inte, innan det blev helt OK igen. Men, och detta är det viktiga, det blev faktiskt bra igen så småningom.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-25 10:14:15 följande:
    Min sambo blev slappare den första tiden efter förlossningen. Det tog faktiskt mer än ett år, kanske mer än två, minns faktiskt inte, innan det blev helt OK igen. Men, och detta är det viktiga, det blev faktiskt bra igen så småningom.
  • Anonym (TS)
    Angelica8912 skrev 2012-01-25 10:13:48 följande:
    Kniper du rätt?
    Du kan söka dig till en sjukgymnast som hjälper dig och ger dig ett knipprogram med. Det fick jag och de hjälpte massor!
    Tror mig ha full koll på knipandet (kniper mig till träningsvärk ibland till och med).

Fick en okejstämpel på efterkontrollen när jag skulle knipa runt BM:s finger. Men hon vet ju knappast hur det kändes innan   
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2012-01-25 10:14:15 följande:

Hur kändes det för dig innan det var helt återställt? Min man är lite för pryd för att säga precis vad han tycker tror jag (tyvärr). Blev glad att han faktiskt sa att det var "rymligare", trodde inte det om honom.

Misstänkte att så var fallet för han tog mycket längre tid på sig än vanligt och han ställde mig på alla fyra (jag som brukar styra annars ) innan han kom. Kanske för att det blir trängre då?  
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-01-25 12:22:26 följande:
    Hur kändes det för dig innan det var helt återställt? Min man är lite för pryd för att säga precis vad han tycker tror jag (tyvärr). Blev glad att han faktiskt sa att det var "rymligare", trodde inte det om honom.

Misstänkte att så var fallet för han tog mycket längre tid på sig än vanligt och han ställde mig på alla fyra (jag som brukar styra annars ) innan han kom. Kanske för att det blir trängre då?  
    Rymligare är ju en ganska träffande beskrivning. Det var större och slappare helt enkelt. Den ståtliga springaren blev inte lika omkramad som tidigare. Det var emellanåt, precis som du beskriver, lite svårt att få till så mycket friktion att jag kunde komma. Men som sagt, träna på ditt knip så kommer det garanterat att ordna upp sig.
  • Anonym

det var exakt som du beskriver det för mig. barn för lite mer än ett år sen, sprack en del, inte så mkt sex i början (mest för att vår bebis aldrig sov) men senaste månaderna ganska mycket och sex med orgasm lär vara det bästa har jag hört. jag kniper då och då under hela akten, gör ingen skillnad för gubben men jag inbillar mig att det på sikt bygger upp muskulaturen och om inte annat är det ett roligare sätt att träna knipet på. min gubbe tillhör oxå mummel-klubben och först när jag frågade rakt ut kröp det fram att det var......ja hur han nu uttryckte det minns ja inte men det var alltså inte trängre iaf. jag har varit hos sjukgymnast men tyckte inte det var nån hjälp. när ja sa att jag trodde jag blivit större började hon prata om att ja skulle motionera. alltså typ promenera. och mig veterligen hjälper det inte till att man blir trängre så hon vart ju på en annan planet tror jag.. köpt knipkulor men tycker inte det funkar heller. det är som att det gått till en viss gräns och det blir inte trängre hur jag än försöker.
    tycker att många nästan skryter om hur trånga det blivit efter de fött barn, jag fattar inte hur det går till men grattis till dem. vi andra får väl kämpa vidare med våra knip och hoppas sexet ändå ska funka. jag försöker se till så att gubben är ordentligt upphetsad innan han får komma in så att njutningen sitter mer i hjärnan, då behöver man inte tänka så mycket på att det ska vara tekniskt skönt så att säga. sen byter vi ställning ganska ofta under sexet. jag brukar oxå göra knip om hans fingrar, vi gör det som ett förspel lite grann. jag försöker avdramatisera det även om vetskapen att man är lite mer slapp emellanåt är jävligt jobbig. men så länge han får orgasm när vi har sex (o ja med) så får ja se det som ett gott tecken ändå.Glad även om det ibland tar lite längre tid.
    men med tanke på att du fick bristningar, kanske du ska kolla så du inte fått skadade muskler? då hjälper inte knipövningar tror ja. ibland kan man få opererat då men då ska det nog vara ganska illa.
    det tog förresten nästan ett år innan mina ärr såg bättre ut förresten och det är väl så med återställandet av muskulaturen oxå, det kan ta lite tid.
    men du ÄR inte ensam, jag tror bara att de flesta inte erkänner det. eller har karlar som ljuger kanske.
    men jag sammanfattar med att säga, så länge det finns lust finns det hopp!

• Moonprincess

All I can say is: MAGDANS!!!!
    Jag började med magdans för en månad sen, en gång i veckan, och man jobbar JÄTTEMYCKET med bäcknet och allt där nere, och jag har märkt skillnad. Jag har inte haft sex, utan jag har märkt skillnad pga att jag har vuxit upp med inkontinens och opererades för det i somras, vilket inte hjälpte mycket tyckte jag. MEN, efter bara fyra lektioner på magdansen så märker jag stor skillnad på blåsan och musklerna där nere!
    Det är kul som fan och man tränar alla muskler i kroppen! Jag rekommenderar detta till ALLA föräldrar!
    Hade jag fått veta detta direkt efter att jag fick barn hade jag börjat direkt då!

• Anonym

Min sambo har också blivit lite slappare efter våra barn. Det senaste är 7 månader sedan. Hon gör knipövningar och kniper under sexet också, vilket i sig är väldigt trevligt. Ibland kan jag ha lite svårt att komma i vanlig missionärsställning, men precis som du säger så blir det faktiskt tajtare när kvinnan står på alla fyra. Och det är min favorit hur som helst Flört. Kör mer i den ställningen och låt det ta sin tid. Det blir bättre.

• Anonym (Tajtare)

Jag har köpt sån där kräm som ska göra att man blir trängre där nere. Om det hjälper eller inte får jag förhoppningsvis veta ikväll men jag fortsätter såklart med mina dagliga knipövningar också.

• Anonym (Tajtare)

Det blev stor skillnad direkt och hjälper dessutom till att förbättra elastisiteten i underlivet vilket tajtar till.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Tajtare) skrev 2012-03-20 13:56:34 följande:
    Det blev stor skillnad direkt och hjälper dessutom till att förbättra elastisiteten i underlivet vilket tajtar till.
    vad heter krämen/salvan??? och vart köper man den? MVH
  • Anonym (jag också)

Men ni tjejer, som säger att killen tycker ni blivit rymligare, hur tycker ni att det känns?
    Jag tycker själv att jag är rymligare, han känns liksom inte lika mycket längre.

Min yngsta son fyller 5 i sommar, så jag har liksom tappat hoppet litegrann... Men har också kulor, vet inte vad smartballs är, jag har hederliga geishakulor, kanske ska börja med dom igen? Men ärligt talat, när jag fört in dom så liksom försvinner dom där inne, dom ramlar inte ut, kanske lägger dom sig i ett veck, vad vet jag, men jag känner absolut inte  av dom.

Jag har knipt, till och från, för jag har tröttnat imellanåt, på knipandet, för det känns som inget händer :(

Har ny kille sen 4 månader tillbaka, och jag är lite rädd att han vart "besviken"... om man nu kan säga så... (tror ju inte han kommer göra slut pga detta, men skulle va kul om vi båda kunde njuta mera) 

• Anonym (Också Stor)
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-03-29 23:54:10 följande:
    vad heter krämen/salvan??? och vart köper man den? MVH

Jag vill också veta! Står det nåt ang användande under amning??
Svar på tråden Bara jag som blivit slapp efter förlossning? =(