• Kylie

Är fyra förnamn för långt?

Är fyra förnamn för långt? Om vi tar med alla namn ( ej efternamn räknat som är ett vanligt sson namn) så blir det sammanlagt 24 bokstäver?

• Svar på tråden Är fyra förnamn för långt?
  • Severus

Alla mina 5 barn har fyra förnamn

1: 24 bokstäver (+efternamn)

2: 26

3: 24

4: 24

5: 25          

Våga Vägra Östrogen
  • Kaupa Jaur

Skit i bokstäverna, det är antalet stavelser som jag tänker på i alla fall.

För mig är Ida Lisa Stina Eva Karlsson ok, men Emerenzia Magdalena Alexandra Robinia von Segerstedt Pelargoniesson inte.

• Duckan

Lite väl kan jag tycka. Jag har tre namn á 19 bokstäver och sen ett efternamn på det. Inte för att det är ofta det händer, men svårt att få plats på en rad när det ska fyllas i. 

• Kylie
    Kaupa Jaur skrev 2012-01-25 11:13:02 följande:

Skit i bokstäverna, det är antalet stavelser som jag tänker på i alla fall.

För mig är Ida Lisa Stina Eva Karlsson ok, men Emerenzia Magdalena Alexandra Robinia von Segerstedt Pelargoniesson inte.

Tror inte riktigt jag förstår hur du menar?
  • irriteran de

Ett räcker väl - har aldrig haft nytta av mina extranamn

• Kaupa Jaur
    Kylie skrev 2012-01-25 11:23:56 följande:
    Tror inte riktigt jag förstår hur du menar?
    Jomen tex Maria har 3 stavelser. Ma Ri A. Det är 5 bokstäver. Namnet Emelie har också 3 stavelser, men 6 bokstäver. Alltså är namnen "lika långa" fast antal bokstäver skiljer sig. Det är inte jobbigare att säga Emelie bara för att det har fler bokstäver.
  • Joråsåatte

Har själv tre namn (23 bokstäver) utan efternamn..
    Tycker det är alldeles för mycket.
    Hade varit nöjd med bara tilltalsnamn eller möjligtvis ett mellannamn.... 

• DenNamnbitne

Det beror nog på...Jag vet ju inte vilka namn det rör sig om, men min spontana reaktion är att det är för långt. Tre namn räcker nog.

• Natulcien
    irriteran de skrev 2012-01-25 12:12:42 följande:
    Ett räcker väl - har aldrig haft nytta av mina extranamn
  • Nelli2008

Upp till var & en tycker jag hur många namn man väljer. 4 namn är helt okej. Själv har jag 3 till min dotter

• LillaLady

fyra namn på 24 bokstäver är ju ingenting ^^
    Jag har 3 namn på 25 bokstäver! + ett sson efternamn.. Får sällan plats med allt :P

Dum spiro, spero
  • gröna L

För långt tycker jag väl inte, men jag tänker mig att det är svårt att få en fin rytm i namnet som helhet om man har fyra förnamn. Om man nu bryr sig om sånt  

• Severus
    gröna L skrev 2012-01-26 14:39:41 följande:
    För långt tycker jag väl inte, men jag tänker mig att det är svårt att få en fin rytm i namnet som helhet om man har fyra förnamn. Om man nu bryr sig om sånt  

Det var viktigt för oss, och det flyter på, som en rytm i det hela

Inte som  Linda Anna Frida Malin....inget skönt flyt där inte  
    Våga Vägra Östrogen
Svar på tråden Är fyra förnamn för långt?