Är fyra förnamn för långt?
Är fyra förnamn för långt? Om vi tar med alla namn ( ej efternamn räknat som är ett vanligt sson namn) så blir det sammanlagt 24 bokstäver?
Är fyra förnamn för långt? Om vi tar med alla namn ( ej efternamn räknat som är ett vanligt sson namn) så blir det sammanlagt 24 bokstäver?
Alla mina 5 barn har fyra förnamn
1: 24 bokstäver (+efternamn)
2: 26
3: 24
4: 24
5: 25
Skit i bokstäverna, det är antalet stavelser som jag tänker på i alla fall.
För mig är Ida Lisa Stina Eva Karlsson ok, men Emerenzia Magdalena Alexandra Robinia von Segerstedt Pelargoniesson inte.
Lite väl kan jag tycka. Jag har tre namn á 19 bokstäver och sen ett efternamn på det. Inte för att det är ofta det händer, men svårt att få plats på en rad när det ska fyllas i.
Skit i bokstäverna, det är antalet stavelser som jag tänker på i alla fall.
För mig är Ida Lisa Stina Eva Karlsson ok, men Emerenzia Magdalena Alexandra Robinia von Segerstedt Pelargoniesson inte.
Ett räcker väl - har aldrig haft nytta av mina extranamn
Har själv tre namn (23 bokstäver) utan efternamn..
Tycker det är alldeles för mycket.
Hade varit nöjd med bara tilltalsnamn eller möjligtvis ett mellannamn....
Det beror nog på...Jag vet ju inte vilka namn det rör sig om, men min spontana reaktion är att det är för långt. Tre namn räcker nog.
Upp till var & en tycker jag hur många namn man väljer. 4 namn är helt okej. Själv har jag 3 till min dotter
fyra namn på 24 bokstäver är ju ingenting ^^
Jag har 3 namn på 25 bokstäver! + ett sson efternamn.. Får sällan plats med allt :P
För långt tycker jag väl inte, men jag tänker mig att det är svårt att få en fin rytm i namnet som helhet om man har fyra förnamn. Om man nu bryr sig om sånt