• strangeryoutwo

Mascara - vilken är bäst?

Jag har aldrig lyckats med att använda mascara. När jag lägger på det blir det bara klumpar och spretigt. Ögonfransarna lägger sig tvärs över varandra och det ser inte bra ut.

Tror ni att det handlar om vad man har för teknik eller beror det på märket?

Vilket märke är bäst? Jag har korta mörka fransar.

Ett problem jag har är att mascaran börjar rinna efter några timmar. Rinner in i ögat så att det svider.

• Svar på tråden Mascara - vilken är bäst?
  • Lucy Cat

Till att börja med så använd dig av en vattenfast mascara om du känner att den börjar rinna.
    En mascara med en liten borste med färre "strån" på borde hjälpa dig om du känner att det klumpar.
    Sen kan det även bero på din teknik. "zigzaga" på mascaran, börja ända in vid roten av fransen och ut.

Man får prova många mascaror innan man hittar rätt :) 

..I'm not cynical, I'm experienced..
  • Carun

Jag tycket att f.iberwig från imju är fantastiskt bra, den funkar på mina korta fransar. Den gör fransarna mkt längre och kladdar inte. Den är mer gummiliknande i konsistensen när den torkat.

• Schwanna

Teknik är nog en del i det! Träna träna! 

Det blir alltid liiite kladdigt när jag målar, kvittar hur försiktig jag är men det går bort med tops! Applicera mascaran utifrån och innåt mot näsroten, jag tycker det går lättare då! 

Jag har en mscara från Covergirl! Superb!!!  

• MajaMaria79

Jag tycker att Max FActors den med den tjocka, svarta hylsan är bäst.
    Och jag har provat många- svindyra och billiga. Men den är outstanding bäst. Den borsten  är väldigt lätt att måla med tycker jag. Det blir separerat och fint.  

• strangeryoutwo
    Schwanna skrev 2012-01-25 12:27:13 följande:
    Teknik är nog en del i det! Träna träna! 

Det blir alltid liiite kladdigt när jag målar, kvittar hur försiktig jag är men det går bort med tops! Applicera mascaran utifrån och innåt mot näsroten, jag tycker det går lättare då! 

Jag har en mscara från Covergirl! Superb!!!  
    Fast jag menar att fransarna ser kladdiga ut med massa klumpar.
  • strangeryoutwo

Läste i en annan tråd att det finns mascaror som är vattenfasta upp till 38 grader. Är de bra? Eller finns det några nackdelar?

• Dr to be

Jag har cliniques Lash Power (tror jag den heter). Den är vattenfast upp till 38 grader. Jag älskar den. Köpte den första gången för typ 3 år sen och har inte bytt märke sedan dess. Jag rekommenderar den verkligen.

Jag rekommenderar även att du använder en ögonfransböjare innan du applicerar mascara. Det minskar risken för korsade fransar.

Lycka till

• PikkuMyy

Lancomes ÄLSKAR jag!!!! Är "mascaroman", provat mängder o sen ett par år tillbaka använder jag BARA lancome. Jag har långa fransar o har upplevt andra märken som klumpiga o att man blir svart under ögonen. O då använder jag inte mascara på undre fransarna!!!! Lancome är lite dyrare, men för mig värt det! Hellre lägger jag en hundring extra o är nöjd än är irriterad varje gång jag har sminkat migGlad

• strangeryoutwo
    Dr to be skrev 2012-01-25 12:50:08 följande:
    Jag har cliniques Lash Power (tror jag den heter). Den är vattenfast upp till 38 grader. Jag älskar den. Köpte den första gången för typ 3 år sen och har inte bytt märke sedan dess. Jag rekommenderar den verkligen.

Jag rekommenderar även att du använder en ögonfransböjare innan du applicerar mascara. Det minskar risken för korsade fransar.

Lycka till
    Finns det något särskilt man ska tänka på när man ska köpa en ögonfransböjare? Jag har små ögon. Finns det olika storlekar att köpa?
Svar på tråden Mascara - vilken är bäst?