• ulle85

Objektiv till Nikon D3000

Jag villa ett nytt objektiv till min systemkamera. jag kan väldigt lite om detta och hoppas på att få hjälp av er.
    De objektivt jag har på kameran nu gör så att de inte går å fota riktigt nära vilket är irriterande... de står 18-105mm på objektivt. vad ska ja köpa för objektiv?
    Förlåt om ja låter korkad haha

• Svar på tråden Objektiv till Nikon D3000
  • Videli

Jag tycker de bästa objektivet är 50mm 1,4 eller 1,8. Ger jättefina närbilder och pottättfotografering.

• Deiia
    Videli skrev 2012-01-25 17:51:54 följande:
    Jag tycker de bästa objektivet är 50mm 1,4 eller 1,8. Ger jättefina närbilder och pottättfotografering.

Det håller jag med om . Har själv ett sådant. 1,8,  till min Nikon D90. Ljusstarkt, skarpt och billigt....

MEN närgränsen är samma, 45 cm, som på det objektivet TS har och hon vill kunna gå närmre foto-objektet. 
  • Scream2
    Deiia skrev 2012-01-25 20:40:27 följande:

Det håller jag med om . Har själv ett sådant. 1,8,  till min Nikon D90. Ljusstarkt, skarpt och billigt....

MEN närgränsen är samma, 45 cm, som på det objektivet TS har och hon vill kunna gå närmre foto-objektet. 

Funkar inte till D3000 då det inte är autofokus i huset utan måste vara i objektivet.

TS, om du vill ta makrobilder, dvs riktiga närbilder på tex flugor, testa att köpa en närbildslins, billigt och bra iom de flesta objektiv blir så dyra när du måste ha autofokus motor i objektivet.
    Annars kom jag på, finns Tamron 70-300 som dessutom har macrofunktion. Då kan du zooma rejält.    
Svar på tråden Objektiv till Nikon D3000