• Schwanna

När växer pälsen ut?

Hejsan! 

Vår vovve hade en operation för två månader sen på ena bakfoten. Fick gå med bandage länge och detta medförde flera skavsår. På tramdynor, sidan av trampdynorna och lite längre upp på benet.
    Nu känns det som ett evighetsjobb att läka detta då vi fortfarande måste vara försiktiga mot fukt och smuts...klart det regnar varje dag liksom! Men vi har kommit på bra knep att hålla torrt utan att det skaver på honom mer.

Nu har vi i alla fall kommit långt i läkningsprocessen och trampdynan med skavsår är nästan helt läkt! Skönt! Dock så verkar det ta lååååååång tid för de andra två såren. Dessa såren sitter hans ankel (som på en människan ankel) och sen på ena sidan av en trampdyna och här ska det växa ut päls:) Min fråga är, tar päls superlång tid på sig att växa ut? Vi smörjer med salva, inte för jag vet om det skyndar på pälsen men...

• Svar på tråden När växer pälsen ut?
  • Whitetrash86

nä, så lång tid tar det inte.. kastrera min katt för knappt 2 månader sen och nästan all hennes päls har växt ut.. men så länge såren inte läkt så lär det ju inte komma någon päls.. GladSå först måste ju såren läka sen kommer nog pälsen rätt så fort.

• Schwanna
    Whitetrash86 skrev 2012-01-25 16:01:32 följande:
    nä, så lång tid tar det inte.. kastrera min katt för knappt 2 månader sen och nästan all hennes päls har växt ut.. men så länge såren inte läkt så lär det ju inte komma någon päls.. GladSå först måste ju såren läka sen kommer nog pälsen rätt så fort.
    Ja jag vet men jag tycker det har läkt! Det är liksom torrt och fint:) Jaja, tålamod tålamod:) 
  • Morcheeba

Vi rakade vår hund för snart tio månader sedan och han har fortfarande inte fått tillbaka håret på 90% av det rakade området. Vi har varit hos veterinär och tagit en mängd prover men de hittar inget fel. Men det är segt att det tar sådan tid... :(

Svar på tråden När växer pälsen ut?