• MarieCurie

storlek på POP skaljacka?

Är på jakt efter en skaljacka till min dotter, tänkte leta efter en begagnad POP men är osäker på storleken. Hon är väldigt liten till växten (runt 75 cm tror jag) och jag undrar om hon är på tok för liten för storlek 80?

Hon är 16 mån nu och ska snart börja på förskolan så jackan är tänkt att funka under våren och sommaren, vi har mängder av gamla jackor efter storebror men hon är så mkt mindre än han var så allt är tokstort.  

• Svar på tråden storlek på POP skaljacka?
  • TvåTrollungar

Skulle tagit 86, hade en i 80 och 86 i höstas till sonen som blev 1 i oktober. Han var 72cm och vägde dryga 9 kilo på 1 års kontrollen. Skiljde i stort sett inget på 80 och 86 i stl. Nu är sonen 77cm och väger9.5 kilo. 86 jackan sitter rätt precis nu och jag skulle absolut kunnat gå upp i stl. Tycker pop är rätt små i stl. Har även provat en 98 på sonen och det var ok. Deras byxor är däremot stora. Jag är ingen person som vill att barnen badar i sina plagg.

• MarieCurie

tack för svaret!

jag har massor av jackor i storlek 86 och uppåt och dem drunknar hon i.  Får väl bli att försöka hitta en bättre begagnad i storlek 80 som hon kan till hon växer i dem vi har hemma.

• burnisen

Konstigt, jag tycker att pop är stora i storlek, har en 104 till min 3 1/2 åring och han drunknar i den men alla andra kläder har han 104, lilleman har 62 på kläder och pop harpan 56, så jag hade valt 80:)

• Stora Havet

Jag håller helt med om att POP har stora storlekar! Det är ju just det dom är kända för. Jag köper det mesta från POP, men de gånger jag köper något från andra butiker (HM, KappAhl, Lindex) så får jag alltid ta en storlek större än vad jag brukar ta på POP-kläderna.

• Larvig

Har du möjlighet att få prova PoP jackor i både strl 74 och 80? Om inte, köp 80. PoP är stora i storlekarna.

• Veritaslux

Ja, pop är stora. De säger själva att många plagg är ca en hel stl större än andra. Jag köpte en jacka i 74 och dottern som har 74 nu drunknar i den. Funderade ändå på 80 men det var rea och den enda som fanns... Räknar i alla fall med att hon kan ha den i vår och troligen håller den till hösten också. Dottern blir ett i juni. Hon är ganska medel. Lite under flickkurvan bara.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
Svar på tråden storlek på POP skaljacka?