• gugeligu

Heltäckande UV dräkt?

Ja vart hittar jag det? Barnet kommer vara mellan 4 mån och 9 mån... och heltäckande är alltså långa ben och långa armar. Liten är ju för liten för att smörjas så det behövs.. och en uv filt vore nog lämpligt...

• Svar på tråden Heltäckande UV dräkt?
  • Quties

Polarn och pyret har kläder med UVskydd 50. Där har jag köpt till min skrutt som blir 7 månader när vi åker. Kika där, dom har webshop om du inte har butik i närheten.

• Sponkilonk

Var ska ni åka? När vi var i Australien köpte vi ett uv-skydd för vagnen. Var ungefär som ett myggnät men utan hålen. Den skulle tydligen blockera 80 % av den farliga strålningen. Den tyckte vi var suverän. Ett litet tips bara.

• gugeligu
    Sponkilonk skrev 2012-01-26 09:24:11 följande:
    Var ska ni åka? När vi var i Australien köpte vi ett uv-skydd för vagnen. Var ungefär som ett myggnät men utan hålen. Den skulle tydligen blockera 80 % av den farliga strålningen. Den tyckte vi var suverän. Ett litet tips bara.
    något sådant vi tänkte fast inte specifikt för vag utan mer till bärsele/sjal och amning, fungerar kanske den lika bra till med, kanske just sådan jag menar :)
    vart köpte ni den? pris?
    Vi ska till indien
    Quties skrev 2012-01-26 09:18:34 följande:
    Polarn och pyret har kläder med UVskydd 50. Där har jag köpt till min skrutt som blir 7 månader när vi åker. Kika där, dom har webshop om du inte har butik i närheten.
    kollade på deras sida och gissar att det blitr sådana men de är vääääldigt trista de billiga och dessutom tajtare i armarna. ska in till stan och se imorgon om de har ra än
Svar på tråden Heltäckande UV dräkt?