nappar i diskmaskin?
Som rubriken lyder....kan man köra nappar i diskmaskinen? Jag har för mig att jag läst det någonstans, men hur jag än googlar nu så hittar jag inget om det??
Som rubriken lyder....kan man köra nappar i diskmaskinen? Jag har för mig att jag läst det någonstans, men hur jag än googlar nu så hittar jag inget om det??
Nej, nej, nej.. köp nya istället! Så dyra är dom inte.....
Nej! Koka dem i kastrull om du tycker de behöver rengöras ordentligt.
Nej eftersom det kan komma diskmedel i napparna.
Maskindiskmedel är LIVSFARLIGT!!!
Så NEJ!
Maskindiskmedel fräter sönder luftstrupen m.m. ............................
Nej, det hade jag aldrig gjort. Kör inte ens napparna till nappflaskorna i diskmaskin. Koka dom, det räcker gott. Eller köp nya.
Ok tack för alla svaren
Koka it is!!
Jag brukade diska napparna till nappflaskan med lite handdiskmedel först, sedan sköljde jag mycket noga och därefter kokade jag dem. Napparna sköljer och kokar jag.
När ni ändå är inne på frågan, hur gör ni med nappar vid rengörning, dvs HUR rengör ni dom? Kokar ni dom varje gång eller vad gör ni?
Eftersom vi ändå kokade nappflaskor och flask-nappar i tid och otid slängde jag med vanliga napparna i kastrullen samtidigt. Så det blev rengöring av alla som jag hittade just då. Vi hade många i omlopp minns jag...
Jahopp, jag har kört i diskmaskin men sen sköljt av noga i vatten. Ingen sönderfrätt luftstrupe här på snart tre år iaf...
Jag diskar flaskorna i maskin (oftast ) och dinapparna med vatten och diskmedel. Sugnapp kokas då och då.
Nappar ska bara kokas i 30 sekunder, annars kan de spricka. Ett diskmaskinsprogram är ju rejält mycket längre än detta...