• mtboy

världens tråkigaste sexliv?

Mitt sexliv är fruktansvärt trist och enformigt. Min fru tar aldrig initiativ till att ha sex och när vi väl har det blir det mest bara något slentrianmässigt som man försöker få överstökat så snabbt som möjligt.

När jag tar initiativet blir jag oftast avspisad med ”inte ikväll, en annan kväll” och efter ett tag tröttnar man på att försöka. Resultatet är att vi bara har sex 2-3 gånger i månaden. När vi väl har sex är det ALLTID likadant, samma plats, samma upplägg och samma ställningar. Om vi någon gång bara kunde göra det i duschen eller i soffan eller vad som helst som gör det annorlunda…

Ibland gör jag nya grejor eller försöker få henne att testa nåt nytt. För det mesta tycker hon bara att jag är konstig och vill inte prova, eller så säger hon efteråt nåt i stil med att det där var väl inget speciellt och så är vi tillbaka i samma gamla slentrian-sex igen. Ett annat problem är att i och med att vi gör det så sällan så blir det lite svårt för mig att hålla igen när det väl blir av.

Jag har pratat med henne om detta och hur jag upplever vårt samliv ett par gånger, och då har det blivit bättre under en kort period, men ganska snart har hon fallit tillbaka i det gamla mönstret igen. Jag har också provat att inte ta initiativet alls. Resultat: Ingenting på två veckor, sen bara frågade hon en kväll ”Ska vi inte mysa snart?”. Det var allt! Jag vet inte om hon räknar den frågan som att ta initiativ, men det blev inget den kvällen heller. Det intressanta var att när jag tog upp hur jag upplever vår situation så tyckte hon att allt är ok och att vi har det härligt tillsammans även om hon höll med om att det blir av lite väl sällan.

Jag inser att givetvis att allt det här inte bara är min frus fel utan även jag måste ändra på något för att detta ska bli bättre. Dock håller jag på att bli tokig då det känns som om jag provat nästan allt för att få rätsida på detta. Jag älskar verkligen min fru, men att fortsätta så här resten av livet känns inte lockande. Faktiskt är separation det enda realistiska alternativet just nu om inte något ändrar sig snart. Att träffa någon annan vid sidan av är inte riktigt min stil då jag helst inte vill gå bakom ryggen på någon, allra minst min fru. Men det kanske är ok i ett läge som detta?

Känner någon annan här igen sig i detta eller har upplevt samma sak? Skriv gärna tillbaka om tankar och funderingar. :)

• Svar på tråden världens tråkigaste sexliv?
  • Anonym

Nej, det är inte ok att vänstra. Väx upp. 

• MikNis

Ge henne anledning att ha sex med dig.

Bygg upp en erotisk spänning mellan er.

• Anonym

Du får väl runka mellan gångerna så att det inte blir svårt för dig att hålla igen när det väl blir av? Hinner hon få orgasm de gånger det blir av? Bara in-ut-sprut gör ju inte att man längtar till nästa gång direkt.

• Anonym (hmm)

Öh...ni har sex 2-3 ggr/månad, dvs närmare 1 gång/vecka. Vad tycker du är lagom? Jag vågar påstå att det inte är sällsynt sällan?!

Ha ha, "att träffa någon vid sidan av kanske är ok i ett läge som detta"?! Vad menar du med "ett läge som detta"? Att allt inte är precis så som du vill ha det? Lycka till med äktenskapet. Flört

• mtboy

Ja, det går för henne ungefär hälften av gångerna. Kan förstå att det inte är så skoj de gånger det inte går, men ibland kan det ta lång tid för henne och är trycket högt så... man är ju inte mer än man.

2-3 ggr i månaden kan aldrig bli en gång i veckan hur positivt man än räknar. Närmare en gång varann vecka blir det och det är öken kan jag säga. Om detta är normalt vet jag inte, men det är alldeles för lite i det förhållande jag vill vara/stanna i. 2-3 ggr i veckan hade varit mer lagom.

MikNis, har du något bra tips på hur man bygger upp spänningen?

Till andra som har liknande problem så har jag fått två bra förslag på anledningar till att det kan bli så här, nämligen trötthet och att tjejen känner sig pressad på att ställa upp. Ska försöka undanröja dessa anledningar och se om det inte blir bättre. Jag är nästan helt övertygad om att den passionerade, humoristiska och lekfulla kvinnan jag en gång äktade finns kvar där inne nånstans...

• Anonym

Går det för henne bara hälften av gångerna kan jag förstå att man inte direkt längtar efter sex. Och även om det går fort för dig ibland så kan det ju inte sluta med din orgasm! Vad är det för fasoner??

• nenne87

Fast jag tänker genast så här då... Hon kan ju oxå underhålla sig själv i mellanåt så blir det inte så laddat för henne att hon måste komma varje gång dom har sex. Jag måste inte få orgasm varje gång vid sex men jag ser inte det som en anledning till att inte vilja ha sex. Sex innefattar ju så mycket mer än bara in-ut-orgasm;) jag kräver inte att jag å min kille har sex flera gånger i veckan men kräver och behöver närhet, som pussar, kramar å smekningar. Försök hitta de saker som gör henne trött å hjälpe henne med detta. Å bjud henne på hotell å restaurang. Så ni kommer ifrån väggarna. Hoppas verkligen inte att separation är lösningen för kanske hittar du en ny men om tio år är du kanske tillbaka på ruta ett med den nya.....gräset är inte grönare på andra sidan. Möjligtvis för stunden!!

• Anonym
    nenne87 skrev 2012-01-27 16:33:44 följande:
    Fast jag tänker genast så här då... Hon kan ju oxå underhålla sig själv i mellanåt så blir det inte så laddat för henne att hon måste komma varje gång dom har sex. Jag måste inte få orgasm varje gång vid sex men jag ser inte det som en anledning till att inte vilja ha sex. Sex innefattar ju så mycket mer än bara in-ut-orgasm;) jag kräver inte att jag å min kille har sex flera gånger i veckan men kräver och behöver närhet, som pussar, kramar å smekningar. Försök hitta de saker som gör henne trött å hjälpe henne med detta. Å bjud henne på hotell å restaurang. Så ni kommer ifrån väggarna. Hoppas verkligen inte att separation är lösningen för kanske hittar du en ny men om tio år är du kanske tillbaka på ruta ett med den nya.....gräset är inte grönare på andra sidan. Möjligtvis för stunden!!

Ja alltså alla fungerar ju olika där. När jag vill ha sex så är jag kåt och när jag är kåt vill jag ha orgasm annars blir jag frustrerad. Vet inte hur ts kvinna fungerar men dumt att anta att hon är nöjd trots utebliven orgasm hälften av gångerna när ts själv går lyckligt lottad ifrån VARJE samlag. 

Tänk dig in i din kvinnas situatuin ts, skulle du tycka det var ok att gå "lottlös" från hälften av alla samlag?   
  • Anonym (labil optimist)

1. Om min man känner att han är för het på det så onanerar han innan på dan för att kunna hålla på längre.

2. När han har kommit så får jag alltid orgasm också, även om jag inte hängde med. Han stimulerar min g-punkt och brösten och jag smeker mig själv oftast, det tar max fyra minuter att komma så. En karl som inte orkar investera de fyra minuterna efter han själv har kommit skulle jag sparka ut med huvet före.

3. Vi försöker göra sexet fint/spännande/sexigt för varandra. Ibland bäddar han rent och tänder ljus i sovrummet. Ibland har jag köpt en ny korsett eller piska eller något annat att leka med, ibland lägger han en lapp under min kudde vad han vill att jag tar på mig medan han lägger barnen.

Om en är stressad får den massage för att komma i stämning och det varierar vem. Vi är båda känsliga på olika sätt och ibland måste kroppen kunna slappna av och må bra innan det kan bli sex.

Sex börjar heller inte i sängen utan med hela dagen man har gjort tillsammans. Den som bara har suttit på sin ända framför datorn medan den andra tvättat fem maskiner, roat ungarna och dammsugat 100+kvadrat kanske inte ska vänta sig så mycket intresse.

• Anonym (havet)

TS

Det kan vara så att hon inte är så attraherad av dig längre, men därmed inte sagt att hon inte kan bli det igen. När du skriver att "man är ju bara en man" som ursäkt på att hon inte kommer hälften av gångerna så blir jag ännu mer övertygad om att det på det viset. Du kan väl återhämta dig en stund och köra igen, eller är sexet slut där menar du?

Svar på tråden världens tråkigaste sexliv?