• Göteborgsbruden

Foglossning fast man inte är gravid?

Kan man få foglossning fast man inte är gravid?
    Har inte haft några problem med det efter senaste graviditeten för snart 2 år sedan men för ett par dagar sedan började jag få ilningar som kom i intervaller i låren/höfterna och nu gör det konstant ont och känns precis som foglossning. Hade det när jag var gravid med.dottern så jag känner igen smärtan.
    Men är som sagt inte gravid så jag borde ju inte ha det. Någon som vart med om samma?

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Foglossning fast man inte är gravid?
  • Hallonmumsan

Det kan inte vara ichias du känner av? Det brukar man ju ha problem med som gravid och svårt att skilja på vad som är foglossning och ichias ibland.

• Göteborgsbruden
    Hallonmumsan skrev 2012-01-26 12:09:25 följande:
    Det kan inte vara ichias du känner av? Det brukar man ju ha problem med som gravid och svårt att skilja på vad som är foglossning och ichias ibland.

Hmm jo det kanske det är, aldrig haft förr heller men det är nog ingen omöjlighet, ska googla lite på det.
  • Göteborgsbruden

Googlade lite på ischias men det var inte riktigt så som jag känner heller.

• RocketQueen

Men foglossning beror ju på att kroppen släpper relaxin för att förbereda inför förlossningen, så man borde ju inte kunna få det utan att vara gravid. Men jag vet inte, det kanske inte riktigt läker ihop efteråt eller nåt?

• Göteborgsbruden

Nej det borde ju inte det. Hade ju precis mens, kom i samband med att den tog slut.

Är säkert något annat men det känns som foglossning.

• Uppsalapojkarna

jag har kronisk foglossning och bäckenet vidgas även av p-piller, så det kan jag inte äta för det räcker att äta det 3 dagar så har jag extrem värk igen.

Du kanske ska gå iväg till en naprapat ifall att bäckenet åkt i fel läge. Oavsett så är naprapaterna väldigt bra och kunniga och kan säkert hjälpa dig mer än vad en läkare kan.

Svar på tråden Foglossning fast man inte är gravid?