• Anonym

Bisexuell tjej! hur ska jag kunna berätta?

Hej jag är 17 år, tjej och bisexuell, jag upptäckte det när jag var runt 14-13 år. vissa av mina vänner vet och dom tycker det är helt okej, men hur fan ska jag kunna berätta det för mina föräldrar? min mamma och pappa är skilda, men dom är verkligen dom snällaste som finns, dom har hjälpt mig igenom mycket.
    men jag har ingen aning om vad dom ska tycka om detta, jag har fått för mig att dom inte har nåt emot homosexuella ialla fall, men sen har jag hört att det kan vara annorlunda när det är ens eget barn, att dom inte kommer acceptera det då liksom, hur ska jag säga det? hur ska jag börja? vad ska jag göra om dom inte accepterar det? jag kan bara inte leva i en lögn nå mer

• Svar på tråden Bisexuell tjej! hur ska jag kunna berätta?
  • Anonym (n)

förstår inte..Men du skriver att du är BI... varför ska du tala om det..att vara bi det är rätt många..en del lever ut sitt "BI-liv" en del gör aldrig det.... Skaffa dig en kille så behöver du inte känna något konstigt,,

• Whitetrash86

Gör som syrran min.. säg det bara rätt upp och ner över maten. Det roliga i det hela var ju att mamma och pappa redan fattat det Glad  inte så svårt när det gäller ens barn sen många många år tillbaka. Man är inte så hemlig som man ibland  tror Skrattande

• Whitetrash86
    Anonym (n) skrev 2012-01-26 20:57:27 följande:

förstår inte..Men du skriver att du är BI... varför ska du tala om det..att vara bi det är rätt många..en del lever ut sitt "BI-liv" en del gör aldrig det.... Skaffa dig en kille så behöver du inte känna något konstigt,,

för att mamma och pappa inte ska få en chock om den man råkar bli kär i är av samma kön?
  • Anonym
    Anonym (n) skrev 2012-01-26 20:57:27 följande:

Jag kan inte hjälpa om jag blir kär i en tjej dock.
  • Anonym
    Whitetrash86 skrev 2012-01-26 21:03:57 följande:
    Gör som syrran min.. säg det bara rätt upp och ner över maten. Det roliga i det hela var ju att mamma och pappa redan fattat det Glad  inte så svårt när det gäller ens barn sen många många år tillbaka. Man är inte så hemlig som man ibland  tror Skrattande
    haha okej försöka med det.
  • Anonym (?)

Varför känner du så stort behov av att komma ut? Kan du inte bara ta den smällen om/när den kommer? Jag kom inte ut som gay för mina föräldrar förrän jag blev kär i en tjej.
    Så här gick det till:
    Mamma och jag sitter i bilen på väg hem.
    Jag: "mamma, jag blir bara kär i tjejer."
    Mamma: "okej. *liten paus* Vad säger du, ska vi käka pizza till middag ikväll?"

Värre än så var det inte!

• Anonym (n)
    Anonym skrev 2012-01-26 21:10:42 följande:
    Jag kan inte hjälpa om jag blir kär i en tjej dock.
     Ta det då ..OM du nu blir kär i en tjej.. Man Kan styra det lire själv...
  • Gaytjej
    Anonym (n) skrev 2012-01-27 19:27:11 följande:
     Ta det då ..OM du nu blir kär i en tjej.. Man Kan styra det lire själv...
    Hrm. Där bör du nog tala i 1:a person singularis och inte för oss alla andra i allmänhet eller TS i synnerhet.

Och även om - varför styra? Styra åt rätt håll? Vilket är det? Det mest bekväma? Eller det mest rätta?

Lycka till TS, om du berättar. Vilket jag får en känsla av att du kommer att göra, endera dagen på endera sättet... :)
    Jag har kommit ut för många under årens lopp - allt från när jag berättade för min 80-åriga morfar att H inte bara var en vän utan en flickvän också, till när jag fick rätta hårfrisörskan om att min sambo faktiskt inte var en han - och jag har *aldrig* fått en negativ reaktion, eller överhuvudtaget fått en reaktion som jag inte förväntat mig. Jo, min pappa var väl lite nervös i början att jag skulle råka illa ut (detta var i samma veva som jag det stod mkt i tidningarna om en homokille blivit ihjälslagen) och den kopplingen hade jag ju själv inte gjort...
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • lykantrophona

Jag tycker man ska kunna prata med sina föräldrar om det mesta. Så om du känner för att komma ut, gör det. Oftast är det ingen big deal. De kanske inte är vana vid att tänka på dig på det sättet, men de vänjer sig.

Jag kom ut inför min mor när jag var 15 och skulle gå i prideparaden med mina kompisar. Kanske är det lättare att komma ut om man har en anledning att ta upp saken? Inte bör man heller överdramatisera det.

Frågar dina föräldrar om pojkvänner och sånt? I sådana fall, nästa gång de säger något som "har du träffat några killar på sistone?" eller "Tycker du att (manlig kändis) är snygg?", så säg något i stil med "Det skulle kunna bli en flickvän lika gärna, så sluta tjata så mycket om just killar".

• Kimona

Jag skrev ett brev till mamma och förklarade som det var.

Svar på tråden Bisexuell tjej! hur ska jag kunna berätta?