• mikipiki

Hur klär jag min kropp rätt? Skitsvårt ju!

I tre års tid har jag gått runt i mjukisbyxor, leggings och stora t-shirts vilket inte alls är smickrande för min figur. Innan jag fick barn så hade jag en annorlunda kroppsform och det var lätt att hitta kläder, nu känns det dock helt omöjligt. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig för att se så bra ut som möjligt.

Jag är kort och har ganska korta ben. Jag är överviktig och jag har en timglasfigur (tror jag, se bild?) eller så är jag päronformad. Hursomhelst så är det jättesvårt att hitta kläder som inte får mig att se ut som en boll. Bilden är en siluett av min kropp och bilden tar slut strax ovanför mina knän.

Finns det någon människa som kan berätta för mig vad för stil och vad för slags kläder som passar mig för jag är totalt clueless Obestämd ? Jag har försökt att titta på program där de förändrar människors klädstil, men det känns inte som att de någonsin gör om en person med samma kropp som jag och gör de om någon med någorlunda liknande kropp så tycker jag oftast att det blir jättefult.

Jag tycker om klänningar och klär mig gärna i det, men eftersom jag inte vet vad jag passar i så slutar det oftast med att jag väljer något tältliknande för att det är bekvämt Flört

Som sagt, någon här måste ju vara någorlunda kunnig angående detta. Jag blir evigt tacksam om någon kan hjälpa mig Glad 
  • Svar på tråden Hur klär jag min kropp rätt? Skitsvårt ju!
  • Sasse

wow snygga former enligt bilden du har lagt upp! :) men ja lägg ut bild, sku va kul att hjälpa!

• läckerbit

Du ska absolut inte ha stora t-shirts utan ganska tajta toppar tycker jag. Gärna med lågt skurna jeans till. Försök inte att gömma din figur utan framhäv den. Även om du må vara lite rund har du jättefina proportioner.

• mikipiki

Så, här kommer en bild.. Den är lite awkward för jag visste inte alls vart jag skulle göra av armarna. Vi kan ju även bortse från dom groteskt fula kläderna jag har på mig (de enda tajta plaggen som finns i min garderob haha). Såhär ser jag ut iallafall och som ni ser så är jag pytteliten, ganska så mullig men med världens midja. Jättekonstig kropp har jag och dessutom har jag en del lös hud på magen så lågt skurna jeans är dessvärre helt uteslutet Flört det hade hängt en hudpåse utanför isåfall.

• Sasse

midjan ska du definitivt framhäva med hjälp av bälte på klänningar, tunikor, blusar! kim kardashian (kändisen) har ju typ dina former :D har man mulliga ben ska man ej ha jeans tajta hela vägen utan istället satsa på bootcut ben lite utställda nertill för att få benen att se smalare ut. och ha hög midja i jeansen för att få benen att se längre ut. även klackar gör sken av längre, smalare ben och att klä sig i svart nertill och mera färggrant upptill för att få fokus på övrekroppen! 

och eftersom du gillar klänningar tycker jag du ska satsa på det, trivs du inte i tajta så tycker jag iallafall du ska ha ett bälte i midjan för att det inte ska se ut som du har på dej ett tält. och strumpbyxor finns ju i alla möjliga färger och former att variera med till :) i vår är det pastellfärger som gäller, men man ska såklart köra på de färger man gillar/trivs i.
     googla på kim hon har snygg stil! vet inte om mitt svammel är till nån hjälp men lycka till! :)

• Muffins i magen

Tycker du har fin figur!! Håller med föregående talare om allt, men vill även propsa på tajta klänningar som framhäver din typ av figur fördelaktigt. Typ fodralklänningar, finns ju i mer eller mindre slimmade varianter. En mörk Penn-kjol skulle vara kanon på dig!

• mikipiki
    Sasse skrev 2012-01-27 16:03:52 följande:
    midjan ska du definitivt framhäva med hjälp av bälte på klänningar, tunikor, blusar! kim kardashian (kändisen) har ju typ dina former :D har man mulliga ben ska man ej ha jeans tajta hela vägen utan istället satsa på bootcut ben lite utställda nertill för att få benen att se smalare ut. och ha hög midja i jeansen för att få benen att se längre ut. även klackar gör sken av längre, smalare ben och att klä sig i svart nertill och mera färggrant upptill för att få fokus på övrekroppen! 

och eftersom du gillar klänningar tycker jag du ska satsa på det, trivs du inte i tajta så tycker jag iallafall du ska ha ett bälte i midjan för att det inte ska se ut som du har på dej ett tält. och strumpbyxor finns ju i alla möjliga färger och former att variera med till :) i vår är det pastellfärger som gäller, men man ska såklart köra på de färger man gillar/trivs i.
     googla på kim hon har snygg stil! vet inte om mitt svammel är till nån hjälp men lycka till! :)

Tack för tipsen, dom hjälper jättemycket Glad Jag ska alltså satsa på kläder som markerar midjan, det kommer kännas så ovant, men jag ser ju nu själv på bilden att jag ser smalare ut i tajta kläder, det är nog mer att jag känner mig smalare i tälten jag envisas med Flört

Kan man ha kjolar som är lite vidare nedtill eller ska jag hålla mig till typ tajta kjolar? Vilken längd ska dom ha? Drömmer Pastellfärger är bra, det passar till grått vilket jag gillar! 
    Muffins i magen skrev 2012-01-27 16:29:34 följande:
    Tycker du har fin figur!! Håller med föregående talare om allt, men vill även propsa på tajta klänningar som framhäver din typ av figur fördelaktigt. Typ fodralklänningar, finns ju i mer eller mindre slimmade varianter. En mörk Penn-kjol skulle vara kanon på dig!
    Tack för tipsen Glad Jag fick lov att googla pennkjol för att se vad det var för något, haha! Men ja, det kan jag tro att jag passar i, verkar vara skapt för kurviga personer med midja ju Skrattande

• Flisan79

Om du har lite vid i kjolen bör den sluta straxt vid knät. Dvs där dina ben är som smalast. Möjligen lite över knät. Det ger illusionen av att hela benen är smalare.

Ett säkert kort är omlottklänningar. Markerar midjan, döljer put på magen och ger en snygg urringning.

• Ottottilia

Hej!

Du vet ju såklart bäst själv, men jag vet faktiskt inte om jag skulle kalla dig överviktig. Sjukt snygga former har du i alla fall! Din kropp är to die for ;)

Har bara läst dina inlägg noga, de andra har jag skummat igenom, så jag kanske kommer upprepa något någon har sagt, men bortse isåfall ifrån mitt inlägg :)

Ställer upp det lite i punkter, så att det blir lättare att läsa.

* Tight, tight, tight! Inga tält! Om du har det förvränger du hela din kroppsform och man ser inte alls hur du ser ut egentligen. Oversizekläder är för de som vill se större ut.

* Markera midjan. Skärp vore att föredra. Investera i två smala skärp i olika färger (som du gillar bäst). Anledningen till att de ska vara smala är för att du då ser längre ut.

* Tighta, ganska mörka byxor. Du passar i både stuprör och lite normal skärning.

* Hög midja på jeansen, det får dina ben att se längre ut, och det är jätteskönt att "gömma" magen i, om man t.ex har lite överblivet skinn.

* Om du inte jättegärna vill ha det, undvik stövlar. Det förkortar dina ben. Satsa på låga skor med klack istället! Pumps, stövletter, you name it!

* Pennkjolar och fodralklänningar, det kommer du att bli supersnygg i! Låt dem sluta en liten bit ovanför dina knän.

* Du ser ut att ha ganska rundade axlar, så satsa gärna på lite axelvadd! (Nu pratar jag inte extremt 80-tal, utan bara litegrann, så att man kompenserar för dina snygga höfter)

* Tänk på, att om man vill få sin rumpa att se större ut, så ska jeansens bakfickor vara små, och tvärtom om man vill förminska.

* Använd gärna lite längre halsband, detta kommer också att skapa illusionen av att du är längre än vad du egentligen är.

* Stilar jag skulle köra på om jag vore du är klassisk, sportig och romantisk.

* Tänk också på hur varje avskärning förändrar dig. Ställ dig framför spegeln och experimentera lite. Om du sätter ett skärp där, hur ser du då ut? Om du stoppar in skjortan litegrann framtill, vad gör det då med din kropp? Osv. På detta sätt lär du känna dig själv och ganska snabbt hitta in i det rätta tänket, så att det slipper vara ett helvete när du ska shoppa nästa gång! :)

* Sneda avskärningar, t.ex på en topp eller så, gör också att du ser längre och smalare ut.

Klippte ihop ett litet collage också, hoppas att du finner mitt svar hjälpsamt! :)

• mikipiki
    Ottottilia skrev 2012-01-31 22:18:34 följande:
    Hej!

Du vet ju såklart bäst själv, men jag vet faktiskt inte om jag skulle kalla dig överviktig. Sjukt snygga former har du i alla fall! Din kropp är to die for ;)

Har bara läst dina inlägg noga, de andra har jag skummat igenom, så jag kanske kommer upprepa något någon har sagt, men bortse isåfall ifrån mitt inlägg :)

Ställer upp det lite i punkter, så att det blir lättare att läsa.

* Tight, tight, tight! Inga tält! Om du har det förvränger du hela din kroppsform och man ser inte alls hur du ser ut egentligen. Oversizekläder är för de som vill se större ut.

* Markera midjan. Skärp vore att föredra. Investera i två smala skärp i olika färger (som du gillar bäst). Anledningen till att de ska vara smala är för att du då ser längre ut.

* Tighta, ganska mörka byxor. Du passar i både stuprör och lite normal skärning.

* Hög midja på jeansen, det får dina ben att se längre ut, och det är jätteskönt att "gömma" magen i, om man t.ex har lite överblivet skinn.

* Om du inte jättegärna vill ha det, undvik stövlar. Det förkortar dina ben. Satsa på låga skor med klack istället! Pumps, stövletter, you name it!

* Pennkjolar och fodralklänningar, det kommer du att bli supersnygg i! Låt dem sluta en liten bit ovanför dina knän.

* Du ser ut att ha ganska rundade axlar, så satsa gärna på lite axelvadd! (Nu pratar jag inte extremt 80-tal, utan bara litegrann, så att man kompenserar för dina snygga höfter)

* Tänk på, att om man vill få sin rumpa att se större ut, så ska jeansens bakfickor vara små, och tvärtom om man vill förminska.

* Använd gärna lite längre halsband, detta kommer också att skapa illusionen av att du är längre än vad du egentligen är.

* Stilar jag skulle köra på om jag vore du är klassisk, sportig och romantisk.

* Tänk också på hur varje avskärning förändrar dig. Ställ dig framför spegeln och experimentera lite. Om du sätter ett skärp där, hur ser du då ut? Om du stoppar in skjortan litegrann framtill, vad gör det då med din kropp? Osv. På detta sätt lär du känna dig själv och ganska snabbt hitta in i det rätta tänket, så att det slipper vara ett helvete när du ska shoppa nästa gång! :)

* Sneda avskärningar, t.ex på en topp eller så, gör också att du ser längre och smalare ut.

Klippte ihop ett litet collage också, hoppas att du finner mitt svar hjälpsamt! :)

Oh wow! Tack så jättemycket för ditt utförliga inlägg Hjärta
  • Ottottilia
    mikipiki skrev 2012-02-01 09:09:37 följande:
    Oh wow! Tack så jättemycket för ditt utförliga inlägg Hjärta
    Det var så lite så, :)
Svar på tråden Hur klär jag min kropp rätt? Skitsvårt ju!