• Anonym

Ni som har barn med lockigt hår - titta hit!

Jag har en unge som har lite konstigt hår. Det är ganska tjockt men verkar inte växa på längden. Barnet är 10 månader. När barnet föddes var håret lockigt, nästan krulligt, men nu är det mer rakt men det verkar växa i cirkel om ni förstår (åt sidan mer än nedåt).

Jag har rakt hår och pappan har krulligt hår. Nu är jag nyfiken på om barnet kommer få lockigt eller rakt hår senare

Hur såg era barns hår ut när de var runt 10-12 månader? Var det krulligt/lockigt hela tiden, eller blev det lockigt när det blev längre.

Posta gärna bilder om ni vill.

• Svar på tråden Ni som har barn med lockigt hår - titta hit!
  • Stålmamma

Min dotter hade storka korkskruvar började med fjongar när hon knappt hade npgot hår. kolla mina foton sp trir jag det finns när hon va liten

• Whitetrash86

min dotter samla alla lockar i nacken vid den åldern. Nu är hon 3,5år och nu tynger lockarna ner till skulderbladen 

• Anonym
    Stålmamma skrev 2012-01-26 21:28:20 följande:
    Min dotter hade storka korkskruvar började med fjongar när hon knappt hade npgot hår. kolla mina foton sp trir jag det finns när hon va liten
    Whitetrash86 skrev 2012-01-26 21:39:35 följande:
    min dotter samla alla lockar i nacken vid den åldern. Nu är hon 3,5år och nu tynger lockarna ner till skulderbladen 
    Är någon i era familjer lockig, eller båda två kanske? Jag har så rakt hår att det knappt går att locka med locktång och maken är som sagt krullig, så det kanske blir något mellanting på vårt barn
  • Whitetrash86
    Anonym skrev 2012-01-26 21:50:26 följande:
    Är någon i era familjer lockig, eller båda två kanske? Jag har så rakt hår att det knappt går att locka med locktång och maken är som sagt krullig, så det kanske blir något mellanting på vårt barn
    vi är lockiga i våran familj.  fast jag har så tungt hår nu att det är vågigt Skrattande finns lite lockigt i sambons familj också (fast han är inte det)
  • So far away

Min dotter är snart 2 och har korkskruvar.
    Det blir bara mer och mer :)
    Men jag har en fråga, hur sköter ni håret på barnet? Jag måste använda balsamspray varje morgon för att reda ut tovorna. Men håret känns så konstigt efter det. Och jag vill inte tvätta hennes hår alltför ofta.
    Använder även schampo och balsam från frisören för lockigt hår.

Svar på tråden Ni som har barn med lockigt hår - titta hit!