• Ineedanick

Vart köper du mammakläder?

Jag måste börja inhandla lite mammakläder. Fick hem 3 rätt vardagliga tråkiga omlottklänningar från H&M idag. Tråkigt att de inte har bättre utbud. I allafall inte just nu. Vart köper du dina kläder? Jag är sugen på att fullkomligt va klädd i skitsnygga kläder nu när resten av mig ser förbannat sunkig ut!

Det ska helst vara affärer där man kan shoppa från nätet, och gärna till bra pris, då jag inte torkar rumpan med pengar just nu Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 22:35
    kanske ska tillägga att jag inte äger ett par byxor, så jag kör oftast med leggings + kjol/klänning...

• Svar på tråden Vart köper du mammakläder?
  • PoL

Har du tittat på Bonprix? De har rätt snygga saker, tycker jag

• Ineedanick

när jag är på ellos och klickar på mammakläder tycker jag att jag komemr till någon vanlig avdelning där det mest säljs byxor. jag får kolla in nelly och bon prix Glad

• Ineedanick

va fina mammatröjjor de har på bon prix..tyvärr äger jag inga byxor då jag inte trivs i det.. på nelly httar jag ingen mammaavdelning

• Micalela

nelly.com absolut! Fast jag har iofs haft mest "vanliga" kläder under hela min graviditet. Aldrig gått i tighta kläder innan eftersom jag är ganska tjock, men när jag blev gravid var det ju kul att visa upp fina magen=)
    Så överdelar har jag mest haft från typ Gina tricot, brallor från HM och världens skönaste leggings köpte jag på Ullared.

micalela.blogg.se

• Dimitra

Handlar både gravid- och amningskläder på Tradera.

The Dimitra universe.
  • Ineedanick
    Micalela skrev 2012-01-26 22:39:20 följande:
    nelly.com absolut! Fast jag har iofs haft mest "vanliga" kläder under hela min graviditet. Aldrig gått i tighta kläder innan eftersom jag är ganska tjock, men när jag blev gravid var det ju kul att visa upp fina magen=)
    Så överdelar har jag mest haft från typ Gina tricot, brallor från HM och världens skönaste leggings köpte jag på Ullared.

micalela.blogg.se
    AAHHH, nu hittar jag mammakläderna Glad
  • enlitenbitkaka

Har till 90% använt vanliga kläder, förutom just byxor och leggings som är mammakläder från H&M (köpt några, lånat några). Har inte köpt så mycket nytt heller utan använt det som redan fanns - allt från figursytt (men mjukt) till lite lösare modeller. Först i vecka 29 var jag tvungen att köpa ett gravidlinne men de vanliga används ännu också, vecka 32.

Men om du vill ha tips på snygga mammakläder så gillar jag Nelly som har mycket från Mamalicious - snyggt och prisvärt!

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Ineedanick
    enlitenbitkaka skrev 2012-01-27 07:35:24 följande:
    Har till 90% använt vanliga kläder, förutom just byxor och leggings som är mammakläder från H&M (köpt några, lånat några). Har inte köpt så mycket nytt heller utan använt det som redan fanns - allt från figursytt (men mjukt) till lite lösare modeller. Först i vecka 29 var jag tvungen att köpa ett gravidlinne men de vanliga används ännu också, vecka 32.

Men om du vill ha tips på snygga mammakläder så gillar jag Nelly som har mycket från Mamalicious - snyggt och prisvärt!
    mina boobs kommer inte i mina vanlia kläder. är d-kupa nu. många av mina klänningar kan jag använda, men behöver lite nytt också..alltid rolig med nytt när man känner sig lite sunkig Glad
  • Ineedanick
    PoL skrev 2012-01-27 17:37:10 följande:

Vill tipsa om den här websiten där det äv är rea just nu. Har köpt en PaoloMariaTunika tidigare och tyckte att det var jättefin - kommer få nytta av den en gång till snart 
    www.villamagnolia.se/c/389/fyndhorna

den ska jag kolla in lite senare efter frukost Glad. såg att de hade lite klänningar där..

än så länge har jag beställt hem för att prova från h&m (fick ta deras enda klänning jag inte redan har), La redoute, nelly och sedan kollar jag lite på kappahl och lindex också..
Svar på tråden Vart köper du mammakläder?