• The Kittycats

ROT-avdrag på "elbesiktning"?

På onsdag kommer det en elektriker hem till oss som ska kolla om elen i vårt hus behöver åtgärdas eller inte. Anledningen är att det finns misstanke om att elen kan vara farlig och inte är utförd av en fackman.

Kan man få ROT-avdrag för detta? Och hur går man tillväga i så fall?

Elektrikern jag pratade med kunde inte ge något fast pris, då han inte kunde veta hur lång tid det tar. Men han gissade på 2-3 timmar och 500 kr i timmen, låter det rimligt?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • Svar på tråden ROT-avdrag på "elbesiktning"?
  • Havsjungfrun

Det kan jag inte tro, det är ju varken reparation eller tillbyggnad. Om ni däremot skulle behöva byta ut elen så kan det vara akutellt. Kolla på Skattemyndighetens hemsdia vad som gäller.

• Anghammarad

500:- låter som ett rimligt, för att inte säga ganska billigt, timpris för en elektriker.

• The Kittycats
    Anghammarad skrev 2012-01-27 11:15:50 följande:
    500:- låter som ett rimligt, för att inte säga ganska billigt, timpris för en elektriker.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Havsjungfrun skrev 2012-01-27 11:13:01 följande:
    Det kan jag inte tro, det är ju varken reparation eller tillbyggnad. Om ni däremot skulle behöva byta ut elen så kan det vara akutellt. Kolla på Skattemyndighetens hemsdia vad som gäller.
    Det var det jag misstänkte efter att ha läst på Skatteverkets hemsida, men jag ville dubbelkolla ifall jag hade missförstått.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden ROT-avdrag på "elbesiktning"?