Ont i revbenet vid hosta!
Jag har hostat nu i ca 2 veckor och idag har jag så ont på höger sida där revbenen sitter, nu törs jag nästan inte hosta för att det gör så ont! Kan revbenet vara av eller vad? Nån som haft det så, vad fick ni för råd?
Jag har hostat nu i ca 2 veckor och idag har jag så ont på höger sida där revbenen sitter, nu törs jag nästan inte hosta för att det gör så ont! Kan revbenet vara av eller vad? Nån som haft det så, vad fick ni för råd?
Visst kan revben gå av eller att det blir en spricka vid långvarig hosta. Du bör gå till läkare så du får en bra hostmedicin samt smärtstillande för revbenen, det tar några veckor innan de läker...
Det är så jobbigt gå till läkaren, jag känner mig ju inte sjuk förutom hostan och värken då!
Ja revbenet kan ha fått sig en törn, men det kan vara andra saker också, lungsäcksinflamation eller en propp. Både jag och min mamma var rejält förkylda, hostade en längre tid och fick båda väldigt ont i revbenen, man kunde knapt ligga och hosta ska vi inte prata om! Ringde till vårdcentralen, de bara viftade bort det och skylde på revbenen.Vi åkte till akuten och då hade jag lungsäcksinflamation och hon hade fem proppar i lungan! Så om du har jätteont, låt de inte bara vifta bort dig utan stå på dig och kräv att få komma in och bli undersökt!
Lycka till!
Det är bara så typiskt nu när man ska ha främmande imorgon och fyller år, kanske ska ringa läkaren så det kan ju bli värre i helgen och då vill jag inte sitta på akuten!
Ska ringa nu på en gång, tack för alla svar!
Ja det var ett revben som var av! Nu blir det vila vila vila!
Är förkyld just nu o ja blev förkyld för 4 dagar sedan o har sån hosta man kan nästan tro mina revben har gått av . detta är riktig pain får detta varje gång jag är förkyld många hälsningar krestina