• Pierre och Sagas mamma

Ont i revbenet vid hosta!

Jag har hostat nu i ca 2 veckor och idag har jag så ont på höger sida där revbenen sitter, nu törs jag nästan inte hosta för att det gör så ont! Kan revbenet vara av eller vad? Nån som haft det så, vad fick ni för råd?

• Svar på tråden Ont i revbenet vid hosta!
  • Philippa

Visst kan revben gå av eller att det blir en spricka vid långvarig hosta. Du bör gå till läkare så du får en bra hostmedicin samt smärtstillande för revbenen, det tar några veckor innan de läker...

• Philippa
    Pierre och Sagas mamma skrev 2012-01-27 12:24:03 följande:
    Det är så jobbigt gå till läkaren, jag känner mig ju inte sjuk förutom hostan och värken då!

Ja, det kan vara jobbigt.. men du behöver läkarvård nu.... innan helgen så du slipper sitta på jouren, det är ännu jobbigare.
  • Diablo

Ja revbenet kan ha fått sig en törn, men det kan vara andra saker också, lungsäcksinflamation eller en propp. Både jag och min mamma var rejält förkylda, hostade en längre tid och fick båda väldigt ont i revbenen, man kunde knapt ligga och hosta ska vi inte prata om! Ringde till vårdcentralen, de bara viftade bort det och skylde på revbenen.Vi åkte till akuten och då hade jag lungsäcksinflamation och hon hade fem proppar i lungan! Så om du har jätteont, låt de inte bara vifta bort dig utan stå på dig och kräv att få komma in och bli undersökt!
    Lycka till!

Har man tur behöver man inget vett!
  • solis ortus
    Pierre och Sagas mamma skrev 2012-01-27 12:24:03 följande:
    Det är så jobbigt gå till läkaren, jag känner mig ju inte sjuk förutom hostan och värken då!
    Trodde du hade så ont så du ville ha hjälp ja?
    När jag kände som du så blev det 2 veckor på infektionskliniken i enskilt rum.
  • Pierre och Sagas mamma

Det är bara så typiskt nu när man ska ha främmande imorgon och fyller år, kanske ska ringa läkaren så det kan ju bli värre i helgen och då vill jag inte sitta på akuten!

• solis ortus
    Pierre och Sagas mamma skrev 2012-01-27 12:29:35 följande:
    Det är bara så typiskt nu när man ska ha främmande imorgon och fyller år, kanske ska ringa läkaren så det kan ju bli värre i helgen och då vill jag inte sitta på akuten!
    Ja du väljer själv.Din hälsa el ha främmande?
  • solis ortus
    Pierre och Sagas mamma skrev 2012-01-27 12:29:35 följande:
    Jag behövde inte vänta.Ambulanspersonalen körde mig direkt in på ett rum o jag fick träffa läkare
  • Diablo
    Pierre och Sagas mamma skrev 2012-01-31 18:00:28 följande:
    Ja det var ett revben som var av! Nu blir det vila vila vila!
    Röntgade de dig för att konstatera det? För de bara sa det till både mig och mamma utan att röntga! Och när vi sen kom in akut så visade det att det inte var revbenen!
    Har man tur behöver man inget vett!
  • Krestina l grahn

Är förkyld just nu o ja blev förkyld för 4 dagar sedan o har sån hosta man kan nästan tro mina revben har gått av . detta är riktig pain får detta varje gång jag är förkyld många hälsningar krestina

Svar på tråden Ont i revbenet vid hosta!